Gå til innhold

hull i cv, uformell kompetanse

Anbefalte innlegg

Jeg har et gigantisk "hull" i CV, på ca 7 år. I denne perioden var jeg hjemme med barn med spesielt behov. Samtidig i disse årene drev jeg og min mann på deltid med import/videresalg av elektroniske produkter, samt bygging av pc på bestilling samt fjernhjelp og brukerstøtte på disse.
Hvordan skriver jeg dette i CV, og ikke minst hva gjør jeg med tanke på manglende attest på dette "arbeidet"? Det var ikke organisert i form av foretak e.l..

Fra 2009, først etter disse årene har jeg tatt utdannelse, og har de to siste år jobbet , der mye av mine arbeidsoppgaver er tilknyttet den "uformelle it kompetansen" min. jeg ønsker imidlertid svært, svært gjerne bytte jobb- og helst da ha en CV som muliggjør dette..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et gigantisk "hull" i CV, på ca 7 år. I denne perioden var jeg hjemme med barn med spesielt behov. Samtidig i disse årene drev jeg og min mann på deltid med import/videresalg av elektroniske produkter, samt bygging av pc på bestilling samt fjernhjelp og brukerstøtte på disse.

Hvordan skriver jeg dette i CV, og ikke minst hva gjør jeg med tanke på manglende attest på dette "arbeidet"? Det var ikke organisert i form av foretak e.l..

Fra 2009, først etter disse årene har jeg tatt utdannelse, og har de to siste år jobbet , der mye av mine arbeidsoppgaver er tilknyttet den "uformelle it kompetansen" min. jeg ønsker imidlertid svært, svært gjerne bytte jobb- og helst da ha en CV som muliggjør dette..

Hvorfor ikke bare skrive at du tok deg av barn med spesielt behov? En god historie kan være til mer nytte enn utdanning/erfaring.

Hvis dere drev med import og videresalg må dere ha vært organisert på en eller annen måte, dette må være mulig å dokumentere på en eller annen måte med mindre det var mye ulovlig som pågikk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg ville bare brukt én setning på å opplyse om dette. Det er bare å være ærlig og oppriktig. Jeg tror ikke arbeidsgivere vil la være å vurdere deg av den grunn. Jeg har fått noen tips fra CV-Nerden.no og Soknadogcv.no men vet ikke om det kommer til å hjelpe deg da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...