Gå til innhold

BenQ XL2411Z

Kennethsk

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest den ene tråden etter den andre om forskjellige skjermer og anbefalinger, kom jeg over en ny, uåpnet BenQ XL2411Z på finn.no til en grei pris (1800kr). 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal stille inn skjermen? Den var helt forferdelig rett ut av eska.

Jeg har søkt en del på nettet, men kommer over så mye rart at jeg ikke vet hvilke råd jeg skal bruke.

Noen steder står det at jeg skal sette skjermen til 120Hz og og manuelt stille opp total vertical limit manuelt? Er og en innstilling der jeg kan skru av eller på  Blur Reduction?

Jeg håper noe av dere som tydeligvis har veldig god kunnskap om dette tar dere tid til å svare meg  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg må bare si med en gang at det tekniske rundt en skjerm er noe jeg ikke vet noe om.... 

Er det slik å forstå at jeg må/burde laste ned Blur Busters Strobe Utility og følge guiden? Er dette en ting jeg må gjøre hver gang jeg starter, eller noe jeg gjør en gang og så er jeg ferdig med det? http://www.blurbusters.com/benq/strobe-utility/

Endret av Kennethsk
Lenke til kommentar

Etter å ha lest den ene tråden etter den andre om forskjellige skjermer og anbefalinger, kom jeg over en ny, uåpnet BenQ XL2411Z på finn.no til en grei pris (1800kr). 

Kan noen fortelle meg hvordan jeg skal stille inn skjermen? Den var helt forferdelig rett ut av eska.

Jeg har søkt en del på nettet, men kommer over så mye rart at jeg ikke vet hvilke råd jeg skal bruke.

Noen steder står det at jeg skal sette skjermen til 120Hz og og manuelt stille opp total vertical limit manuelt? Er og en innstilling der jeg kan skru av eller på  Blur Reduction?

Jeg håper noe av dere som tydeligvis har veldig god kunnskap om dette tar dere tid til å svare meg  :)

Jeg bruker på min xl2411t som er forgjengeren:

Brightness: 20

Sharpness: 6

Black EQ: 12(Har ikke stilt så mye på denne, så denne kan du stille etter preferanse)

Color Temp: R97 G94 B98

Mener også jeg brukte Foto picture mode(noe i den duren) før jeg la inn disse innstillingene. Etter den kalibreringen, synes jeg at jeg kom så nær perfeksjon som jeg klarte. Syns denne skjermen ypper på langt dyrere skjermer etter kalibreringen ;P

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Black EQ: 12(Har ikke stilt så mye på denne, så denne kan du stille etter preferanse)

Mener også jeg brukte Foto picture mode(noe i den duren) før jeg la inn disse innstillingene. Etter den kalibreringen, synes jeg at jeg kom så nær perfeksjon som jeg klarte. Syns denne skjermen ypper på langt dyrere skjermer etter kalibreringen ;P

Black EQ får jeg ikke justert, virker som den ikke er aktivert.....

Kjører du med HDMI eller DVI kabel? 

Jeg satt skjermen til 120Hz og økte vertical limit som jeg leste blurbusters, merket ikke noe forskjell så jeg lurer på om jeg bare skal sette den til 144Hz igjen, Har du noe erfaring med dette?

Lenke til kommentar

Black EQ får jeg ikke justert, virker som den ikke er aktivert.....

Kjører du med HDMI eller DVI kabel? 

Jeg satt skjermen til 120Hz og økte vertical limit som jeg leste blurbusters, merket ikke noe forskjell så jeg lurer på om jeg bare skal sette den til 144Hz igjen, Har du noe erfaring med dette?

Dual Link DVI er det du skal bruke på denne.

Sett skjermen til 144hz, er da ingen grunn til å være på 120?

Er en eller annen setting du må aktivere da for å bruke Black EQ, den er justerbar.

Jeg koblet skjermen til, kalibrerte den og satte den til 144hz. Mer enn det trenger du ikke å gjøre ;)

Endret av Enlightened
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...