infoerbra Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Jeg må innrømme det. Jeg synes barnbidrag beregning ikke er det letteste. Jeg gikk inn på bidragsveileder og la inn noen tall. Kan det stemme at jeg kort sagt ikke skal betale noe mer for 3 barn kontra 2 barn? Har altså 2 barn under 16 år med eks-samboer nå og et "barn" på 18 år som går på videregående med ei annen mor. Jeg kom ut med samme beløp: La jeg inn kun 2 barn under 16 = 3200 kr La jeg inn 2 barn under 16 + særkullsbarn 18 år = kr 3200, men da skulle 18 åringen få mesteparten i følge bidragsveileder. 18 åring = ca. 2100 kr. og kun ca. 1100 til småbarna. Ikke til å forstå...? Hvorfor skal 18 åringen evt. ha så mye? Vil tro at barnemor til småtassene trenge mer. Jeg har lav inntekt, ca. 329.000 brutto. Hovedspørsmålet mitt er vel egentlig er det slik at jeg ikke skal betale mer for 3 barn enn for 2 barn? Altså at man vurderer totalt sett min totale bidragsevne?Er litt stressa på dette. Har ikke så mye å gå på økonomisk. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Antagelig fordi bidragsevnen din er lav, altså at du betaler det du kan i bidrag som det er. Det ser du ved å trykke på vis detaljert utregning i bidragsveilederen. 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) 18-åringen har større utgifter(bøker og skolematriell), og derfor får han mer. Hvis de yngste hadde gått i barnehage eller SFO, så ville de fått mer. Endret 30. oktober 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå