3N1GMA Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 bygde pcn min... alt nytt for utenom gpu og 1 vifte ( de funker som den skal ) fikk til å komme meg inn på boot menyen på hovedkortet.. alt funka som det skulle vifter,mus og tastatur med lys. neste dag så skulle eg boote den på nytt da den ene vifta måtte eg dytte den igang, da må eg trykke f11 eller del for å komme meg inn på menyen. men tastaturet funke ikke!.. plugget i musa da kom det lys i det bare for et sekund. e det på grunn av at musa og tastaturet treng driver ? eller har eg ikke bra nåkk strøm forsyning ( 600 w ) gpu = gtx 780- krever 250 watt cpu = i5-6500 kommer ikke inn på boot meny fordi tastaturet ikke fungere... tastaturet fungere på laptopen men ikke på den nybygde pcn.. prøver på å installe windows via usb.. må jo komme meg inn på boot menyen Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Mulig USB drivere er fucked.Få tak i et ps2 tastatur. De er alltid kjekke å ta vare på.Pass på å installer korrekte drivere for ditt hovedkort. Ikke bruk software som finner drivere for deg. I min erfaring har disse en tendens til å finne drivere som rævkjører deg Endret 29. oktober 2016 av Invader Zim Lenke til kommentar
3N1GMA Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 trenger flere svar... Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 trenger flere svar... Ja Reset bios: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1073989 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Dersom du har et nytt USB tastatur så kan det godt være at dette ikke har fått strøm i forkant av POST-skjermen. Det er ikke et uvanlig problem for meg og jeg er stort sett nødt til å benytte meg av MSI Click-BIOS for å sette BIOS settings inne i Windows, og få de aktivert på reboot. Det som er problemet kan enten være at USB ikke er strømsatt så tidlig i BOOT-prosessen, eller så kan det være at det faktisk er en egen oppstartsprosess i tastaturet som ikke er ferdig. Noen nye tastaturer har så mye hokus-pokus som skal kjøres opp at det kan ta litt tid. Hvis du har tilgang til noe à la Click-BIOS til ditt hovedkort så kan du benytte det. Eller så kan du som det blir foreslått her skaffe deg et hønngammalt PS2 tastatur (sånn som har den grønn runde -multi-pin kontakten) da disse er strømsatt umiddelbart, og alltid vil gi deg tilgang til BIOS. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det er ikke altfor mange hovedkort i dag som har PS2 Lenke til kommentar
Brede_Skapstroppen Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 det er jo sant...... snart så ser vi bilde av backplate på HK på reddit #OldschoolCool Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det kan jo tenkes at TS har et eller annet gamingtastatur som drar for mye strøm for å slå seg på med en gang maskinen starter, eller et trådløst tastatur som tuller til. Greit å få den infoen TS Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Det er ofte merket spesielle usb porter dedikert for kb på flere hovedkort. Prøv å sette kb der. Kajerino , du sier "trenger flere svar" . Brukere her på diskusjon vil ha nytte av mere detaljer info om systemet,oppsett og perifere enheter for å kunne bidra med relevante svar. Ref.https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1581333 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå