Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

ny bygd pc.. kommer ikke inn på boot meny

Anbefalte innlegg

bygde pcn min...  alt nytt  for utenom gpu og 1 vifte ( de funker som den skal ) 

fikk til å komme meg inn på boot menyen på hovedkortet.. alt funka som det skulle  vifter,mus og tastatur med lys. neste dag så skulle eg boote den på nytt da den ene vifta måtte eg dytte den igang, da må eg trykke f11 eller del  for å komme meg inn på menyen. men  tastaturet funke ikke!.. plugget i musa da kom det lys i det bare for et sekund.  e det på grunn av at musa og tastaturet treng driver ?

eller har eg ikke bra nåkk strøm forsyning ( 600 w )    

gpu =  gtx 780- krever 250 watt

cpu = i5-6500 

kommer ikke inn på boot meny fordi tastaturet ikke fungere...  tastaturet fungere på laptopen men ikke på den nybygde pcn.. prøver på å installe windows via usb.. må jo komme meg inn på boot menyen 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig USB drivere er fucked.
Få tak i et ps2 tastatur. De er alltid kjekke å ta vare på.

Pass på å installer korrekte drivere for ditt hovedkort. Ikke bruk software som finner drivere for deg. I min erfaring har disse en tendens til å finne drivere som rævkjører deg :)

Endret av Invader Zim
Lenke til kommentar

Dersom du har et nytt USB tastatur så kan det godt være at dette ikke har fått strøm i forkant av POST-skjermen. Det er ikke et uvanlig problem for meg og jeg er stort sett nødt til å benytte meg av MSI Click-BIOS for å sette BIOS settings inne i Windows, og få de aktivert på reboot.

Det som er problemet kan enten være at USB ikke er strømsatt så tidlig i BOOT-prosessen, eller så kan det være at det faktisk er en egen oppstartsprosess i tastaturet som ikke er ferdig. Noen nye tastaturer har så mye hokus-pokus som skal kjøres opp at det kan ta litt tid.

Hvis du har tilgang til noe à la Click-BIOS  til ditt hovedkort så kan du benytte det. Eller så kan du som det blir foreslått her skaffe deg et hønngammalt PS2 tastatur (sånn som har den grønn runde -multi-pin kontakten) da disse er strømsatt umiddelbart, og alltid vil gi deg tilgang til BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...