Gulrotsaft Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hei, Som tittelen sier ser jeg etter et kabinett som har plass til H110i med vifter på begge sidene. Skal forøvrig ha inn et GTX 1080 kort også samt et par SSDer og en eller to vanlige HDDer. Helst svart og anonynmt slik at det kan stå i leiligheten uten å tiltrekke seg mer oppmerksomhet en absolutt nødvendig. Jo billigere jo bedre, men betaler gjerne et par kroner ekstra for gode / smarte løsninger. Noen som har noe å anbefale? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvorfor må du ha push-pull config? Hvis ikke kunne jeg anbefalt Corsair 250D. Jeg har det kabinettet, med en Corsair H110i v2, og en 6600k. Jeg husker ikke temperaturene, men de er helt okey på 4,6GHz (rundt 55 grader under full last). Kabinettet er lite, men har samtidig plass til det du trenger. To 3,5" HDD-plasser, sammen med to 2,5" SSD-plasser. I tillegg er det plass til å stue inn et par SSD-er til, og en m.2 hvis du kjøper hovedkort som støtter dette. Kabinettet er svart og anonymt, men har vindu på toppen. Jeg tror du kan få kjøpt topplate uten vindu, men jeg har ikke brydd meg med dette. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvorfor må du ha push-pull config? Hvis ikke kunne jeg anbefalt Corsair 250D. Jeg har det kabinettet, med en Corsair H110i v2, og en 6600k. Jeg husker ikke temperaturene, men de er helt okey på 4,6GHz (rundt 55 grader under full last). Kabinettet er lite, men har samtidig plass til det du trenger. To 3,5" HDD-plasser, sammen med to 2,5" SSD-plasser. I tillegg er det plass til å stue inn et par SSD-er til, og en m.2 hvis du kjøper hovedkort som støtter dette. Kabinettet er svart og anonymt, men har vindu på toppen. Jeg tror du kan få kjøpt topplate uten vindu, men jeg har ikke brydd meg med dette. Jeg så et par steder at det var ok å gjøre om man skal klokke litt, men har ikke så god peil på kjøling osv så det kan hende du har rett i at det kanskje holder med et sett vifter. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Hva slags CPU har du? Jeg vil påstå at så lenge du har i7 6700k eller mindre, så holder det i massevis med to vifter på en H110i v2. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Hva slags CPU har du? Jeg vil påstå at så lenge du har i7 6700k eller mindre, så holder det i massevis med to vifter på en H110i v2. Jeg har en 6700K. Lenke til kommentar
Molecule Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hva slags CPU har du? Jeg vil påstå at så lenge du har i7 6700k eller mindre, så holder det i massevis med to vifter på en H110i v2. Jeg har en 6700K. Jeg har 6700K med H115i V2 (som jo er relativt lik H110i) med de 2 medfølgende viftene installert. Opplever ingen problemer eller spesielt høye temperaturer lange/tunge spilleøkter over tid, selv hvor viftene ikke kjører på maks. Som Reeve skriver kan du derfor vurdere om du virkelig trenger/ønsker push/pull. Du kan vurdere å bygge ut medfølgende vifter med noe bedre, da de støyer en del. Av anonyme kabinetter har du eksempelvis: Fractal Design Define R5 Cooler Master MasterCase 5 er kanskje ikke like anonymt, men er fremdeles svart og enkelt. Jeg vurderte dette kabinettet når jeg nylig bygget ny maskin. Det har mange smarte løsninger og er enkelt å bygge i. Lenke til kommentar
Gulrotsaft Skrevet 5. november 2016 Forfatter Del Skrevet 5. november 2016 Hva slags CPU har du? Jeg vil påstå at så lenge du har i7 6700k eller mindre, så holder det i massevis med to vifter på en H110i v2. Jeg har en 6700K. Jeg har 6700K med H115i V2 (som jo er relativt lik H110i) med de 2 medfølgende viftene installert. Opplever ingen problemer eller spesielt høye temperaturer lange/tunge spilleøkter over tid, selv hvor viftene ikke kjører på maks. Som Reeve skriver kan du derfor vurdere om du virkelig trenger/ønsker push/pull. Du kan vurdere å bygge ut medfølgende vifter med noe bedre, da de støyer en del. Av anonyme kabinetter har du eksempelvis: Fractal Design Define R5 Cooler Master MasterCase 5 er kanskje ikke like anonymt, men er fremdeles svart og enkelt. Jeg vurderte dette kabinettet når jeg nylig bygget ny maskin. Det har mange smarte løsninger og er enkelt å bygge i. Jeg leser at det er flere som har hatt problemer med å få Corsair H110i i Fractal Design R5 kasser. Disse er stort sett gamle tråder så jeg vet ikke helt om dette fortsatt gjelder eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå