Gå til innhold

FemToCelle GSM til koplingsboks, koplet av IP-GSM nettverket


Anbefalte innlegg

Noen her inne som vet hvorfor Telia har slått av FemToCelle IP-tilkopling gjennom deres GSM basemast system?, (når Telia selv har bruk 14 dager for å ikke komme med noen forklaring)?

 

(FemToCelle? =små "repeater antenner" for GSM mobilnett, gir 3G mobilnett dekning hjemme, hvor det ellers ikke er GSM dekning. Bruker ADSL IP-nett tilkopling). 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Kan du ikke bare spørre dem når chat åpner i morgen tidlig?

 

Edit: nå ble jeg usikker. Jeg finner ikke noe info på nett som tyder på at Telia tilbyr femtocelle i Norge...

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Kan du ikke bare spørre dem når chat åpner i morgen tidlig?

 

Edit: nå ble jeg usikker. Jeg finner ikke noe info på nett som tyder på at Telia tilbyr femtocelle i Norge...

 

Je skrev:  (når Telia selv har bruk 14 dager for å ikke komme med noen forklaring)? Skjønner? -ikke?

 

Har fått saks nr hos Telia, men der er arbeids maurene "sykemeldt = ikke svar, jobber deltid = svar uken efter etc etc.) Chatten og folka er de verste, per oppringt telefon, får beskjeder/kontra, lite saksorienterte, motstridende opplysninger om progresjon i saken, til og med fått chatt mld, "Skrev han DET?!".

 

Minner meg om lite profesjonalitet hos Telia. Sukk! Om du vet noe vettug, skriv om det, om ikke -du lar være ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Telia i Danmark tilbyr det. Eller har gjort det. Jeg fant i det minste bruksanvisningen på hjemmesida deres. Artig sak, men når tale over wifi kommer, så blir tjenesten overflødig.

Lenke til kommentar

Telia i Danmark tilbyr det. Eller har gjort det. Jeg fant i det minste bruksanvisningen på hjemmesida deres. Artig sak, men når tale over wifi kommer, så blir tjenesten overflødig.

 

Telenor har allerede innført muligheten for Tale-WiFi 4G-Tale. For Tale-WiFi kreves eget SIM-kort, men ft. støttes denne tjenesten fra Telenor kun et fåtall telefoner. iPhone forventes 2016/2017. 

Lenke til kommentar

Telia har vel aldri hatt en sånn tjeneste? Var vel Network Norway eller OneCall som hadde dette som prøveprosjekt i sin tid, før Telia kjøpte opp Network Norway med Tele2, OneCall og MyCall. 

 

Det var NN som var 50 % eier av One Call, som begynte med denne boks til bedriftskunder, men utvidet senere for levering til det private markedet. Når NN tapte i 4G tilbyder konkurransen, fremfor Telenor og Telia, skjedde det endringer for NN.

 

For en del år siden, Tele2 kjøpte opp NN, og i 2014 ble Tele2 kjøpt opp av TeliaSonera (NetCom (Norge)) mens Network Norge ble solgt fra Tele2 til Ice.net. One Call ble senere tilhørende NetCom, hvor sistnevnte er senere kjøpt opp av Telia.

 

Så du har rett i at Telia aldri har hatt noe å gjøre med femtocelle, men med oppkjøp gjennom historien fulgte det med litt "drøss".

Dersom Telia ikke kunne ha avgitt noe svar, ville dette ha fremkommet meget raskt. Raskere, enn en sak på vent i 16 dager.

Lenke til kommentar

Telenor har allerede innført muligheten for Tale-WiFi 4G-Tale. For Tale-WiFi kreves eget SIM-kort, men ft. støttes denne tjenesten fra Telenor kun et fåtall telefoner. iPhone forventes 2016/2017. 

Det  kreves ikke spesielle sim-kort for vowifi, men en telefon som støtter Telenors konfig* og et abo som er provisjonert for tjenesten.

 

* Sony Xperia X modeller og Samsung S6 i følge nettbutikken deres: https://www.telenor.no/privat/dekning/tale.jsp > "Se mobiler med støtte for WiFi Tale"

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...