Gå til innhold

Kjøre tur tips. Område rundt Oslo

nyg89

Anbefalte innlegg

Hei jeg fått låne/teste en hyundai ioniq hybrid frem til mandagen.

Jeg vil gjærne ut på en "lengre" kjøretur i morgen, men kommer fra Sørlandet så jeg har ikke anelse om hvor det kan være greit å dra for å få testet den ut litt.

Har tidligere kjørt noen turer innover mot Enebakk fra Lillestrøm Så jeg ender opp i nærheten av ski og tar motorveien inn til Oslo igjen.

Har også kjørt til Kongsberg flere ganger.

Tenker nå finne noen nye veier. Kanskje opp mot Gardermoen, Jessheim ol. uten at jeg vet noe særlig om disse veien.

Har dere noen tips til en sjult perle eller flere jeg kan ta en tur innom i morgen ? Trenger absolutt ikke være den retningen mot Gardermoen. Ønsker litt variert vei og gjærne en fin natur langs veien. Tenker en 4-5 timer iallfall. Kan fint kjøre på smale veier så er egentlig ikke noe begrensninger eller Skogsvei/traktorvei er grensen.

Vener i spenning på gode tips :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjør oppover til Hurdal, fylkesvei 180 (tidligere riksvei 180) mot Lygna, nedover Rv. 4 derfra mot Oslo.

Veien oppover forbi Skrukkelia er fantastisk fin å kjøre.

Dog er ikke dette mer enn rundt 3 timers tur, du kan jo kjøre gamleveien nedover fra Roa og over Grua og om Harestua.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle alternativene så spennende ut. Får en følelse sv at dette blir vanskelig å bestemme seg for til slutt.

Hvordan hadde blitt å kjørt første delen jarmo sin rute (frem til Hønefoss, så hoppe over på snylter sin til men kjøre fylkesvei 180 ned fremfor rv. 4 ?

Ser på kartet at dere ligger i samme "område" når jeg søkte frem noen av navnene.

Må nok slå opp PCen etterpå og legge opp en vei med tipsene jeg får ;)

Lenke til kommentar

Alle alternativene så spennende ut. Får en følelse sv at dette blir vanskelig å bestemme seg for til slutt.

Hvordan hadde blitt å kjørt første delen jarmo sin rute (frem til Hønefoss, så hoppe over på snylter sin til men kjøre fylkesvei 180 ned fremfor rv. 4 ?
Ser på kartet at dere ligger i samme "område" når jeg søkte frem noen av navnene.

Må nok slå opp PCen etterpå og legge opp en vei med tipsene jeg får ;)

Helt greit, fin tur :)

Rundt Nordmarka.

Fin tur, har selv syklet den ruten et par ganger.

Jøsses! Litt ot men hvor lang tid brukte du på runden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...