Solbakken91 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Hei. Skal endelig tilbake til pc-gaming verdenen igjen, men har vært utav spillet en god stund nå. Lurer derfor på om det er noen behjelpelige sjeler som kunne assistert meg i valg av komponenter til en data som skal kunne dekke det meste innen dagens spill og kanskje et par av morgendagens. Budsjettet mitt er 15k kan gå til 17k. På forhånd takk for alle innspill! Endret 30. oktober 2016 av Solbakken91 Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Vær klar over at både Intel og AMD kommer med en ny generasjon prosessorer på nyåret, så hvis du kan vente litt til så ville eg gjort det. Hvis ikkje, så ville eg først vurdert å kjøpe brukt hvis det er noen gode kjøp. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Hvis vi snakker om oppfølgeren til Skylake, Kaby Lake, så vil den ha samme IPC som Skylake. Die-shrink'en, Cannonlake, kommer ikke før andre halvdel av neste år, og da bare laveffekt pga. dårlig yield på 10 nm. Neste oppdatering, Coffee Lake, blir ikke før første halvdel 2018, og selv den blir ikke 10nm. Med andre ord: Kjøp. Det vil ALLTID komme en ny prosessor rundt hjørnet, og den neste til Intel vil bli en ikke betydelig oppgradering. Endret 30. oktober 2016 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Men å vente på AMD kan kanskje lønne seg. Ellers så er et i5 6600K/ i7 6700K + GTX 1070 bygg det beste akkurat nå i forhold til fremtidsretting og pris/ ytelse. Lenke til kommentar
PatosB300 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Hvis vi snakker om oppfølgeren til Skylake, Kaby Lake, så vil den ha samme IPC som Skylake. Die-shrink'en, Cannonlake, kommer ikke før andre halvdel av neste år, og da bare laveffekt pga. dårlig yield på 10 nm. Neste oppdatering, Coffee Lake, blir ikke før første halvdel 2018, og selv den blir ikke 10nm. Med andre ord: Kjøp. Det vil ALLTID komme en ny prosessor rundt hjørnet, og den neste til Intel vil bli en ikke betydelig oppgradering. Som sagt, det ville EG gjort. Hva andre velger å gjøre er helt opp til dem selv. Eg syns ikkje det er så kjekt å ha kjøpt noe nytt for så å oppleve at det kom en ny versjon bare et par måneder senere. Hvis eg ikkje kunne ha ventet, så lenge så ville eg vurdert brukt, hvis det fantes noen gode kjøp. Det vil selvsagt ALLTID komme noe nytt, men det fins selvfølgelig mindre gode tidspunkt enn andre. F.eks. å kjøpe nytt skjermkort rett før Nvidia og AMD kom med den nyeste skjermkort-generasjonen (GTX 10X0 og RX 4X0). Endret 30. oktober 2016 av PatosB300 2 Lenke til kommentar
Donkey Kong Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Neste oppdatering, Coffee Lake, blir ikke før første halvdel 2018, og selv den blir ikke 10nm. Men til gjengjeld vil den kurere gruff! Lenke til kommentar
Solbakken91 Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 https://www.prisguide.no/liste/162599 hva tenker dere om dette oppsettet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå