Gå til innhold

Hjelp ønskes til bygging av stasjonær data.

Anbefalte innlegg

Hei. 

Skal endelig tilbake til pc-gaming verdenen igjen, men har vært utav spillet en god stund nå. Lurer derfor på om det er noen behjelpelige sjeler som kunne assistert meg i valg av komponenter til en data som skal kunne dekke det meste innen dagens spill og kanskje et par av morgendagens.

Budsjettet mitt er 15k kan gå til 17k. 

På forhånd takk for alle innspill!

Endret av Solbakken91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis vi snakker om oppfølgeren til Skylake, Kaby Lake, så vil den ha samme IPC som Skylake. Die-shrink'en, Cannonlake, kommer ikke før andre halvdel av neste år, og da bare laveffekt pga. dårlig yield på 10 nm. Neste oppdatering, Coffee Lake, blir ikke før første halvdel 2018, og selv den blir ikke 10nm.

Med andre ord: Kjøp. Det vil ALLTID komme en ny prosessor rundt hjørnet, og den neste til Intel vil bli en ikke betydelig oppgradering.

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Hvis vi snakker om oppfølgeren til Skylake, Kaby Lake, så vil den ha samme IPC som Skylake. Die-shrink'en, Cannonlake, kommer ikke før andre halvdel av neste år, og da bare laveffekt pga. dårlig yield på 10 nm. Neste oppdatering, Coffee Lake, blir ikke før første halvdel 2018, og selv den blir ikke 10nm.

Med andre ord: Kjøp. Det vil ALLTID komme en ny prosessor rundt hjørnet, og den neste til Intel vil bli en ikke betydelig oppgradering.

Som sagt, det ville EG gjort. Hva andre velger å gjøre er helt opp til dem selv.

Eg syns ikkje det er så kjekt å ha kjøpt noe nytt for så å oppleve at det kom en ny versjon bare et par måneder senere. Hvis eg ikkje kunne ha ventet, så lenge så ville eg vurdert brukt, hvis det fantes noen gode kjøp.

Det vil selvsagt ALLTID komme noe nytt, men det fins selvfølgelig mindre gode tidspunkt enn andre. F.eks. å kjøpe nytt skjermkort rett før Nvidia og AMD kom med den nyeste skjermkort-generasjonen (GTX 10X0 og RX 4X0).

Endret av PatosB300
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...