Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekke opp damer på universitetet

Anbefalte innlegg

la oss si du er i en kø og prøver å få igang en samtale ved en unnskyldning. F.eks så pleier jeg å kjøpe kaffe til personen som er bak meg (Mener ikke noe med det,er bare en greie jeg pleier å gjøre). Vil dette være en unnskyldning å spørre hva personen studerer og slikt,og spør om de er single og spørre om de vil bli med på kaffe etterpå i byen?

Anonymous poster hash: 00eba...119
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg skjønner ikke hvorfor du skal kjøpe kaffe til de? Og så bruke det som en unnskyldning til å spørre de ut?

Ellers er universitet ypperlig til å komme i kontakt med jenter på. 

Jeg liker å bruke observasjoner rundt henne eller situasjonen til å innlede en samtale. Om kjemien er god kan man invitere henne med på noe mer senere. To situasjoner jeg husker:

1. Jente i kø på mikrobølgeovnen

Plutselig snek hun seg ut av køen og kikket i frysedisken med is som sto ved siden av. I det hun gled tilbake i køen sa jeg, "Begynt å planlegge desserten?" Hun lo av dette og vips var praten i gang. Spiste lunsj med henne dagen etterpå (gikk bort og spurte om det var ledig ved siden av henne). Det viste seg at hun hadde kjæreste, men hun sa hun synes det var utrolig kult gjort av meg måten jeg tok kontakt på. Og at det var første gang hun ble sjekket opp på universitetet på 4 år. ;)

2. Jente med ring i nesen i kantinekøa

Sto og betalte kaffen min og så en jente som jeg har sett før. Litt spesiell stil, men sykt søt. Ring i nesen. Så bak på henne, smilte og sa: "Jeg liker ringen!" 

Hun sa takk. Jeg ventet på at hun var ferdig med å betale. Vi begynte å snakke. God stemning. Men spurte henne aldri ut fordi jeg hadde en annen jente i kikkerten akkurat da. ;)

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Hyggelig at du spanderer kaffe på andre fattige studenter, trådstarter. Men med en gang du forsøker å starte en samtale rett etterpå vil folk føle seg forpliktet til å jatte med fordi du kjøpte kaffe til dem. Så det er dårlig stemning.

Endret av Kakofoni
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Du burde bare prate uten å kjøpe kaffe til dem. F.eks. kommentere noe rundt dere eller ved dem. Eller maten.
Det er litt weird å bare kjøpe kaffe uten videre. Du kan spandere kaffe eller noe annet på dem etter at dere evt har avtalt å spise sammen da eller senere. ;)

Endret av Kablam
Lenke til kommentar

Siden dere går på samme skole er det naturlig å snakke om studiene deres. Det er enkelt å snakke om. 

Men gjerne gå litt utenfor dette også, andre interesser som ikke er relatert til skolen.

Folk snakker mye om vennefella, i studiesammenheng er det lett å komme i studentbekjent-fella. Det kan fort skje dersom samtalen kun handler om studiene.

Studerer selv, og jeg har flere søte jenter jeg gjerne skulle snakket mer med. Tenker på et par av dem nesten daglig. Men ettersom vi går i klasse sammen tenker jeg at det ikke er verdt å følge opp. En eventuell avisning av en klassevenninne kan føre til dårlig stemning resten av studietiden. Dersom det er ditt livs kjærlighet du går glipp av er det surt, men man kan ikke tenke at hver eneste søte kvinne er verdt alt på jord sånn i tilfelle. Det går bare ikke.

Som du ser ut til å vite selv, er det gode muligheter i studentkafeen og spesielt i selve køen for å slå av en lett samtale.

Før du tar det videre bør dere ha snakket sammen flere ganger og samtalene bør stort sett ha vært givende for begge parter. Be henne med på et studentarrangement som begge kan nyte. Tenk på det sånn at du uansett skal dit, men at det hadde vært fint å være der med henne. Du bør også solid hinte til at du er heteroseksuell og singel så hun ikke misforstår hvorfor du er så interessert i henne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...