AnonymDiskusjon Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 la oss si du er i en kø og prøver å få igang en samtale ved en unnskyldning. F.eks så pleier jeg å kjøpe kaffe til personen som er bak meg (Mener ikke noe med det,er bare en greie jeg pleier å gjøre). Vil dette være en unnskyldning å spørre hva personen studerer og slikt,og spør om de er single og spørre om de vil bli med på kaffe etterpå i byen? Anonymous poster hash: 00eba...119 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det er enklere å bare si hei. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Jeg skjønner ikke hvorfor du skal kjøpe kaffe til de? Og så bruke det som en unnskyldning til å spørre de ut? Ellers er universitet ypperlig til å komme i kontakt med jenter på. Jeg liker å bruke observasjoner rundt henne eller situasjonen til å innlede en samtale. Om kjemien er god kan man invitere henne med på noe mer senere. To situasjoner jeg husker: 1. Jente i kø på mikrobølgeovnen Plutselig snek hun seg ut av køen og kikket i frysedisken med is som sto ved siden av. I det hun gled tilbake i køen sa jeg, "Begynt å planlegge desserten?" Hun lo av dette og vips var praten i gang. Spiste lunsj med henne dagen etterpå (gikk bort og spurte om det var ledig ved siden av henne). Det viste seg at hun hadde kjæreste, men hun sa hun synes det var utrolig kult gjort av meg måten jeg tok kontakt på. Og at det var første gang hun ble sjekket opp på universitetet på 4 år. 2. Jente med ring i nesen i kantinekøa Sto og betalte kaffen min og så en jente som jeg har sett før. Litt spesiell stil, men sykt søt. Ring i nesen. Så bak på henne, smilte og sa: "Jeg liker ringen!" Hun sa takk. Jeg ventet på at hun var ferdig med å betale. Vi begynte å snakke. God stemning. Men spurte henne aldri ut fordi jeg hadde en annen jente i kikkerten akkurat da. Endret 29. oktober 2016 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Hyggelig at du spanderer kaffe på andre fattige studenter, trådstarter. Men med en gang du forsøker å starte en samtale rett etterpå vil folk føle seg forpliktet til å jatte med fordi du kjøpte kaffe til dem. Så det er dårlig stemning. Endret 29. oktober 2016 av Kakofoni 9 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Kanskje ikke slik andre steder, men "Frederikke" kan være et av de mest ensomme steder på jord - hvis man/kvinne sitter alene. Trekk pusten dypt. Bommer du har du ikke tapt noe. Treffer du - så kan fremtiden være din - eller deres . Lenke til kommentar
Kablam Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Du burde bare prate uten å kjøpe kaffe til dem. F.eks. kommentere noe rundt dere eller ved dem. Eller maten.Det er litt weird å bare kjøpe kaffe uten videre. Du kan spandere kaffe eller noe annet på dem etter at dere evt har avtalt å spise sammen da eller senere. Endret 29. oktober 2016 av Kablam Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Kjøper ikke kaffe til damer. Kjøper det til de kompisene mine som er på Universitetet. Men tenker bare om jeg snakker litt etter å gi en kommentar om hvordan man tar det videre. Anonymous poster hash: 00eba...119 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Ikke spør om de er single. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Den er grei,non fler tips? Anonymous poster hash: 00eba...119 Lenke til kommentar
BillaryClinton Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Siden dere går på samme skole er det naturlig å snakke om studiene deres. Det er enkelt å snakke om. Men gjerne gå litt utenfor dette også, andre interesser som ikke er relatert til skolen.Folk snakker mye om vennefella, i studiesammenheng er det lett å komme i studentbekjent-fella. Det kan fort skje dersom samtalen kun handler om studiene.Studerer selv, og jeg har flere søte jenter jeg gjerne skulle snakket mer med. Tenker på et par av dem nesten daglig. Men ettersom vi går i klasse sammen tenker jeg at det ikke er verdt å følge opp. En eventuell avisning av en klassevenninne kan føre til dårlig stemning resten av studietiden. Dersom det er ditt livs kjærlighet du går glipp av er det surt, men man kan ikke tenke at hver eneste søte kvinne er verdt alt på jord sånn i tilfelle. Det går bare ikke.Som du ser ut til å vite selv, er det gode muligheter i studentkafeen og spesielt i selve køen for å slå av en lett samtale.Før du tar det videre bør dere ha snakket sammen flere ganger og samtalene bør stort sett ha vært givende for begge parter. Be henne med på et studentarrangement som begge kan nyte. Tenk på det sånn at du uansett skal dit, men at det hadde vært fint å være der med henne. Du bør også solid hinte til at du er heteroseksuell og singel så hun ikke misforstår hvorfor du er så interessert i henne. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Vil det være en ide å se en jente som er alene. Gå bort,begynne å småflørte litt etter en introduksjon om hvordan hun ser bra ut? Anonymous poster hash: 00eba...119 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) Er selv student og kan bekrefte det andre sier. Det er viktig og ikke prate fag men også andre ting.Folk har vanligvis også andre interesser enn det de studerer. Endret 2. november 2016 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Vil det være en ide å se en jente som er alene. Gå bort,begynne å småflørte litt etter en introduksjon om hvordan hun ser bra ut? Anonymous poster hash: 00eba...119 Nei! Hvis du ikke er fotomodell kjekk eller dere er begge drita så vil ikke det funke. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 12. november 2016 Del Skrevet 12. november 2016 Lol... Tror du skal starte forsiktige med kjedelige samtaler til du blir litt mer varm i trøya. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå