Gå til innhold

Jente savnet i Moss, hvorfor så liten mediadekning?

Hotel Papa

Anbefalte innlegg

Noen har kanskje fått med seg at en jente på 25år er savnet i Moss siden onsdag kveld. 

http://www.moss-avis.no/nyheter/moss/jeloy/politiet-har-fortsatt-hap-om-a-finne-savnet-kvinne-25-pa-jeloy/s/5-67-334213

Moss avis kjører store overskrifter, mens de andre store avisene knapt nevner saken. Er det politiet som gir beskjed om å ikke skrive så mye om det? 

Jeg da Anja  ble savnet i Ålesund, minnes jeg at dekningen var noget mer intensiv blant de større mediehusene. Samme med da en jente forsvant fra den danske byen Korsør tidligere i sommer, de danske avisene var mye raskere frampå å skrive om forsvinningen. 

Hva er det som avgjør at en slik forsvinning får stor eller liten dekning i media? Burde ikke ansiktet hennes vises så mye som mulig i media, i tilfelle bortføring? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er veldig dumt da Media er en av de plassene du kan inhente mest informasjon. Du finner som regel en eller annen som vet et eller annet, og "et eller annet" kan føre til resultatet. 

Tror det er veldig mye som vi ikke tenker på så kommer "into play" her. Det kan være hundrevis av ting, noe av det jeg kommer på er at det er en person som er under influensen til Politiet som har medskyld - eller har noe med dette og gjøre og de skjermer han/henne? Man vet aldri, kan godt være det. Kan også være at det kom 2 tigre ut fra kristiandsand dyrepark som tok henne med til leiret sitt. 

Påpeker at dette ikke er en spøk, men det er et helt spektrum av ting som kan/har/vil skje angående denne saken. Synes dette er skikkelig synd, tenk på familie og venner. 

Kan også være at enkelte personer betaler aviser mer/mindre - eller at politiet bryr seg mindre pga det er en som har drevet på med narkotika, da personer med bakgrunn fra det miljøet får veldig lite oppmerksomhet, det vet jeg alt om. 

Følger denne tråden, interresant. Flott spørsmål!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...