Dawgster Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Har et lite dilemma som må løses ganske raskt. Gikk til innkjøp at en 17"-laptop som skal hovedsakelig brukes til Adobeprogrammer, men om den kan spilles på er det en bra bonus. Greia er at den er litt stor og tung for å ta med seg fram og tilbake på jobb, men samtidig dekker den hele workspacet til f.eks. Illustrator (altså, at jeg ikke trenger å klikke på noe for å få fram et funksjonsvindu). 15-tommeren veier også ca. 1kg mindre, men er fortsatt veldig i tvil, da jeg har lest den throttler under 100% GPU-last over lang tid(halvannen til to timer). Hva vil være det beste valget? Spesifikasjonene er like på begge, minus at 15-tommeren ikke har BD-writer og to færre USB3-porter. Endret 29. oktober 2016 av Dawgster Lenke til kommentar
Bad Dog Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Uten tvil 17" - sier seg litt selv. 1kg mer vil jeg tro ikke er så ekstremt mye forskjell. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Joda, men er kanskje litt klønete med tanke på at jeg kommer til å ta den med rundt mye ellers? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Synes 15" er et greit kompromiss. 17" passer godt som desktoperstatter. Det er jo ikke noe i veien for å ha en stor skjerm tilkoblet mesteparten av tiden til en 15". Endret 26. februar 2017 av vidor 1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Fins en god del 15" laptoper, så jeg har ingen anelse om hvilken maskin du sammenligner med. Men hva som vil være det beste valget for deg er umulig for oss å si. Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Er snakk om en MSI GT62VR eller en GT72VR. Lenke til kommentar
OlaHaldor Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Hadde 17" Asus ROG via skolen. Alt for tungvint å slepe med seg. Stor og tung. Tenker å handle noe som er langt lettere og tynnere, så da blir det en 15" for min del. Selv konas 13" MB Air har funka for meg på farten, så steget opp/ned til 15" for å få et råskinn av en maskin er et godt kompromiss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå