Franzis Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Hei Jeg hadde windows 10 pro installert og aktivert på pcen, men har nå skiftet hovedkort og diverse komponenter som betyr at windows ikke er aktivert. Har prøvd å finne kontoen med lisensen, men etter mange dager med leting har jeg gitt opp. Av en eller annen merkelig grunn så fungerer ikke produktnøkkelen jeg legger inn. Så da tenker jeg å kjøpe en ny lisens, men siden jeg ikke trenger noen av funksjonene som kommer med windows 10 pro, så tenker jeg å kjøpe en windows 10 home lisens. Vil dette bli problem når jeg har windows 10 pro installert? Må jeg installere/nedgradere til windows 10 home først? Jeg finner kun info på google om å oppgradere fra home til pro. Noen som har gjort noe lignende før? Setter stor pris på hjelp! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg tror du må installere W10 home helt på nytt. Det samme tror jeg gjelder hvis du skal "oppgradere" fra home til pro, du installerer helt ny pro versjon i det tilfellet og. Lenke til kommentar
Franzis Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Takk for svar! Men finner ingen informasjon om nedgradering. Jeg tenker at en oppgradering vil fungere smertefritt ved å beholde alle filer og innstillinger. En nedgradering derimot tror jeg må bli en clean install, og det prøver jeg å unngå... Litt dumt å kjøpe home lisens dersom det er tilfelle. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg tror du må installere W10 home helt på nytt. Det samme tror jeg gjelder hvis du skal "oppgradere" fra home til pro, du installerer helt ny pro versjon i det tilfellet og. For å oppgradere trenger man bare å skrive inn Pro nøkkelen og så gjør den noen endringer og en restart, så har du Pro. Dette fungerer selvsagt ikke når man skal nedgradere, så der må du starte på nytt ja. Lenke til kommentar
Franzis Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Ok, det var synd. Da betaler jeg heller en 1000 lapp ekstra og får ny pro lisens. Orker ikke clean install. Men da ser jeg på denne tråden som løst ivertfall. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg tror du må installere W10 home helt på nytt. Det samme tror jeg gjelder hvis du skal "oppgradere" fra home til pro, du installerer helt ny pro versjon i det tilfellet og. For å oppgradere trenger man bare å skrive inn Pro nøkkelen og så gjør den noen endringer og en restart, så har du Pro. Dette fungerer selvsagt ikke når man skal nedgradere, så der må du starte på nytt ja. Da lærte jeg noe nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå