Gå til innhold

Arbeidsledig barnehagelærer

Anbefalte innlegg

Jeg avslutter snart et vikariat som barnehagelærer på et lite sted på Østlandet hvor jeg har bodd i mange år. Utsiktene til ny jobb er heller dårlige, da vi er alt for mange med den utdannelsen, og ingen utlyste stillinger. Jeg har søkt alt som har vært utlyst de siste 6 månedene, men har ikke engang blitt innkalt til intervju.

Så. Jeg har snust litt på tanken om å flytte. Av en eller annen grunn er det Oslo jeg har hatt i tankene. Hovedsakelig pga at det trengs mange barnehagelærere der, og at mulighetene for jobb er store. Og at jeg i det minste kjenner to stk i byen, som kanskje vil ta en tur på kafé eller noe med meg, så jeg ikke blir sittende alene hele tiden. Mitt sosiale nettverk er ikke av det største her heller, så det skal jeg nok overleve. I tillegg er jeg 40 år, og barnløs.

Hva tenker folket? Både dere som jobber i barnehage i Oslo; er det noe for ei tuppe fra bygda?

Og dere andre som bor i Oslo: er det helt håpløst å få omgangskrets i voksen alder der? Uten barn og kjæreste, og ingen ønsker om noen av delene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenker at det er flere slike jobber i Oslo, men også flere søkere. Altså markedet er større, både av selgere og kjøpere. Er sikkert gode muligheter for å få jobb der, men de faste utgiftene (leiepriser) er høyere så du sitter igjen med mindre disponibel inntekt. I tillegg kan det være utfordrende å komme fra A til B pga kø og at det er en stor by. 

Når det gjelder det sosiale så er det ofte en utfordring ved å flytte til et nytt sted. Det som er bra med oslo er at det fins et stort utvalg av foreninger og frivillig aktiviteter hvor en kan treffe likesinnede og skape en omgangskrets. 

Lenke til kommentar

Hei. Og takk for at du tok deg tid til å svare. :)

Noe av grunnen til at Oslo er aktuelt, er nettopp at det ikke er flere søkere. Her kan det være 60 søkere på en stilling, mens jeg har sett at stillinger i Oslo blir lyst ut på nytt pga ingen søker. Leiepriser er høyere, men det er lønna og. I snitt 35.000kr i året. Så det går opp i opp vil jeg tro. Kø og transport er så klart et problem, men det får jeg ta med i betraktning når jeg evnt finner meg et sted å bo. Flytting er uansett uaktuelt før jobb er på plass.

God ide om foreninger og aktiviteter for å skape en omgangskrets. Det skal jeg undersøke videre. Takk. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...