Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

spill fryser i fullscreen only


Anbefalte innlegg

har siden ca juni i år hatt problemer med at pcen fryser fullstendig i svært mange spill.
deriblant the witcher 3, dark souls 3, fallout 4, wow, civ 5 og 6, mad max, rise of the tomb raider, og flere.

det som skjer er at jeg spiller alt fra 5-30 minutter, og pc skjermen fryser fullstendig, mens spillmusikken fortsetter. alt tab, og alt ctrl del fungerer ikke. musepekeren fryser også, problemet har blitt gradvis verre siden det først startet.  men det merkelig er at om jeg spiller spill i borderless fullscreen eller window mode, så fryser pcen aldri. wow fryste på 10 min mens jeg lvlet til 110 i fullscreen, sammenlignet med 50 timer med wow spilling uten ett eneste kræsj i borderless fullscreen.

dette gjelder alle spill, null freezes i borderless fullscreen, eller når jeg gjør andre ting enn å spille.
er null lagg-eller antydninger på at noe er i ferd med å gå galt, før hele skjermen og spillet fryser fullstendig, og jeg må holde powerknappen inne for å skru av pcen.

systemspeccs er

GPU - r295x2 8 gb
Cpu - Intel Core i7-5820K
power source - XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU

har prøvd noen fixes
- fjerne drivere med ddu, for så å installere nyeste driver
- fjerne virus
- prøvd mange forskjellige drivere
- prøvd å underclocke kortet 
- og diverse andre ting..


Setter veldig pris på all hjelp, eller ting som kan prøves ut!


Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tror dere komplett.no klarer å fikse dette problemet? har 1 år garanti igjen enda..

Har også hørt at powersupplyen 850W er for svak for r295x2 + at cpu-en såvisst krever 140, lest av R295x2 såvisst burde ha 1000Watt.

om noen har noe gode forslag så er jeg villig til å prøve hva som helst!

Lenke til kommentar

tror dere komplett.no klarer å fikse dette problemet? har 1 år garanti igjen enda..

 

Har også hørt at powersupplyen 850W er for svak for r295x2 + at cpu-en såvisst krever 140, lest av R295x2 såvisst burde ha 1000Watt.

 

om noen har noe gode forslag så er jeg villig til å prøve hva som helst!

Har du prøvd andre skjermer eller bytte display port?

Har du sjekket Event Viewer om det er noen feilmeldinger der? (Windows Logs -> Application, System.... Applications and Services Logs -> Hardware Events..

Lenke til kommentar

 

tror dere komplett.no klarer å fikse dette problemet? har 1 år garanti igjen enda..

 

Har også hørt at powersupplyen 850W er for svak for r295x2 + at cpu-en såvisst krever 140, lest av R295x2 såvisst burde ha 1000Watt.

 

om noen har noe gode forslag så er jeg villig til å prøve hva som helst!

Har du prøvd andre skjermer eller bytte display port?

Har du sjekket Event Viewer om det er noen feilmeldinger der? (Windows Logs -> Application, System.... Applications and Services Logs -> Hardware Events..

 

takker for svar.

 

jeg prøvde å bytte displayport + skjerm, men fikk desverre sammen freezen etter ca 20 minutter i the witcher 3 : (

 

sjekket begge event viewer loggene du anbefalt, det var ingen hendelser under hardware events, men det var ett par under den andre, men den eneste feilen den rapportere var at strømmen ble uventet avsluttet, antagelig av at jeg holder powerknappen inne.det sto ganske mye annet der også, men de var katogorisert som informasjon og ikke feil.

 

byttet vell og merke ikke display port kabel, kun port på grafikk kortet.

Endret av khazgore
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjører du mye annet enn det du beskriver på psu'en din?

 

Du kan jo forsøke å koble fra noen enheter for å sjekke om skjermkortet ditt får nok watt.

 

Du kan også sjekke om noen temperaturer overstiger anbefalte temperaturer.

 

Til dette bruker jeg Speccy, kan hende noen andre har noen forslag til bedre programmer for å sjekke dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...