D-Zooper Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hei. Jeg trenger en veldig enkel "radio", sender og mottaker. Det skal bare være av/på med spenning/strøm på mottakeren, og en enkel bryter på senderen. Litt som man ser på disse "bombene" strike forces bruker når de setter av C4 for å sprenge dører. Jeg vet ikke helt hva jeg skal søke etter, tenker å handle noe på Ebay. Jeg skal bare ha selve "elektronikken", eller "innmaten" (dårlig til å forklare). Noen tips? Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Det er muligens noe slikt du er ute etter: http://www.ebay.com/itm/5Pcs-433Mhz-RF-transmitter-and-receiver-link-kit-for-Arduino-ARM-MCU-WL-/130732506374?hash=item1e7043bd06:g:7NkAAOSwIgNXkG7S Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Det er muligens noe slikt du er ute etter: http://www.ebay.com/itm/5Pcs-433Mhz-RF-transmitter-and-receiver-link-kit-for-Arduino-ARM-MCU-WL-/130732506374?hash=item1e7043bd06:g:7NkAAOSwIgNXkG7S Jeg er ikke så dreven på elektronikk (selv om jeg vil teste litt nå). Kan denne brukes slik at mottakeren kan kobles sammen med et batteri, slik at den fungerer som en "bryter"? Ser at det er 4 pins der, på mottakeren, og 3 på senderen. Virker som denne er designet til å kobles sammen med Arduino? Eller kan jeg bare koble til batteri selv? Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det er nok ikke bare å koble batteri til disse greiene, du må bruke en mikrokontroller (Arduino eller tilsvarende). Det finnes litt dyrere alternativer, f.eks. XBee som er små transceivere med innebygget mikrokontroller, der du skal kunne koble en bryter på en av inngangene på den ene, og få et signal ut på en av utgangene på den andre. Ellers florerer det jo av disse radiostyrte strømbryterne du setter i stikkontakt, for å styre lamper osv. 1 Lenke til kommentar
D-Zooper Skrevet 3. november 2016 Forfatter Del Skrevet 3. november 2016 Det er nok ikke bare å koble batteri til disse greiene, du må bruke en mikrokontroller (Arduino eller tilsvarende). Det finnes litt dyrere alternativer, f.eks. XBee som er små transceivere med innebygget mikrokontroller, der du skal kunne koble en bryter på en av inngangene på den ene, og få et signal ut på en av utgangene på den andre. Ellers florerer det jo av disse radiostyrte strømbryterne du setter i stikkontakt, for å styre lamper osv. Forstår. Takk for svar. Jeg skulle egentlig bare ha noe billig rask til å leke med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå