cenenzo Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Vi har normaltid på 40 timer pr uke (inkl lunsj), og din timesats er kr 230,-. Betyr timesats i dette tilfellet at timeslønnen min er 230,- i timen? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Pleier å bety det ja. Er lunsj inkludert i arbeidstiden er det bare å takke for det - da får du betalt selv når du spiser lunsj. Kan godt være ihht tariffavtale/avtalefestet rett eller fordi arbeidsgiver har råd til det. I det private næringsliv er lunsj ofte ikke betalt arbeidstid og normaltiden blir da 37,5 timer pr uke. Lenke til kommentar
cenenzo Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Pleier å bety det ja. Er lunsj inkludert i arbeidstiden er det bare å takke for det - da får du betalt selv når du spiser lunsj. Kan godt være ihht tariffavtale/avtalefestet rett eller fordi arbeidsgiver har råd til det. I det private næringsliv er lunsj ofte ikke betalt arbeidstid og normaltiden blir da 37,5 timer pr uke. Var sommerjobb tilbud hos et IT firma, litt sånn summer internship opplegg.. Endret 28. oktober 2016 av cenenzo Lenke til kommentar
Visum Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Pleier å bety det ja. Er lunsj inkludert i arbeidstiden er det bare å takke for det - da får du betalt selv når du spiser lunsj. Kan godt være ihht tariffavtale/avtalefestet rett eller fordi arbeidsgiver har råd til det. I det private næringsliv er lunsj ofte ikke betalt arbeidstid og normaltiden blir da 37,5 timer pr uke. Var sommerjobb tilbud hos et IT firma, litt sånn summer internship opplegg.. Hvilket firma? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Timesats er i dette tilfellet timelønn ja. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Pleier å bety det ja. Er lunsj inkludert i arbeidstiden er det bare å takke for det - da får du betalt selv når du spiser lunsj. Kan godt være ihht tariffavtale/avtalefestet rett eller fordi arbeidsgiver har råd til det. I det private næringsliv er lunsj ofte ikke betalt arbeidstid og normaltiden blir da 37,5 timer pr uke. Eller det kan være fordi de ansatte ikke kan gå fra arbeidsplassen i lunsjen (må være tilgjengelig på telefon, for kunder etc) eller å ikke ha eller ha anledning til å bruke arbeidsplassens pauserom. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Vi har ikke betalt lunsj (selv om det har vært oppe i AMU mange ganger), men slår ikke av telefonene mens vi er ute i kantina. Men det er lov å si jeg spiser lunsj ringer om 20 minutter. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Flere kollegaer av meg har autostart på telefonen i pausen sin. Selv tar jeg og ofte telefonen med meg i pauser, men jeg styrer i stor grad på som jeg vil uansett innenfor arbeidstiden. Det er stor grad av tillit der jeg jobber slik at man gjerne velger å spise på arbeidsplassen en dag, uten lønn i pausen, mens man på andre dager har tid til å drøye pausen nærmere timen mens man chiller og drikker kaffe i kantina. De fleste av oss foretrekker det slik. (Selv skulle jeg gjerne hatt betalt pause, og tatt den på arbeidsplassen (som ikke er samme sted som kantina, ettersom jeg jobber mest utenfor kontoret), men det får jeg ikke pga tariff/lokale avtaler/de kan ikke gi det til alle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå