Tempo*elsk Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Denne julen er jeg blitt satt opp til å arbeide hele julen. Nå er juleaften på en lørdag, og tilfeldigvis er det den ene arbeidshelgen jeg har som har kveld, kveld, dag, dag. Dvs at jeg arbeider da fra mandag (kveldsvakt), tirsdag, onsdag, fri torsdag, kveld fredag lillejuleaften, kveld juleaften, dagvakt 1.dag og 2.dag, fri 3.dag, kveldsvakt 4.dag, dagvakt 5 og 6.dag dagvakt. Fri nyttårs helga. Kveldsvaktene varer fra 14.45-22.00. Dagvaktene fra 07.30-15.00. Det er ansvarsvakter. Jeg bruker 40 min på jobb med bil. Dvs at jeg kommer hjem ca 22.40 på lille- og juleaften, hvis jeg bruker den siste halvtimen på jobb til å skifte fra uniform og skrive rapport på data,går nøyaktig kl 22. og ikke møter på noen hindringer på veien hjem. Jeg går glipp av alt som heter kos og julestemning dette året. Jeg vet jeg ser veldig negativt på dette, men det er slik det føles. Jeg går glipp av julemessen i kirken, besøket hos familie etterpå, julegrøten, julemiddagen og desserten og julegaveåpningen. Og er hjemme såpass sent at alle er ferdige med alt, og da skal jeg sitte alene og spise julemiddagen og skynde meg i seng fordi jeg skal opp kl 06.00 og forhåpentligvis fungere på jobb 1.dag jul. Jeg går glipp av det tradisjonelle 1.dag jul selskapet, og julefrokosten vi bruker lang tid på. Så har jeg ingen fri i romjulen, bortsett fra 3. dag. Er det noen andre som har vært like uheldige med turnusen sin i julen? Hvordan har dere fått det til å fungere? Hvordan får dere feiret noe selv med slik turnus? Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hørt om avsnitt? 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Med turnus er det ikke alltid man får feirer, jobber selv turnus og må stå over en del feiringer. Det er bare å gjøre det beste ut av det, kanskje noen kan komme med mat til deg på jobb om det er mulig? Får bare tenke på pengene, det er ganske bra betalt å jobbe de dagene Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Velkommen til turnusklubben!! 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Er det lov å ha så lite fri mellom vaktene? Lenke til kommentar
Tempo*elsk Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Jeg kan ikke spise julemiddagen alene på jobb. Jeg får ikke forlate miljø, har betalt pause. Og det blir på en måte feil å spise alene når alle de demente er der. Hadde jeg enda kunne bytte, men det er jo ingen som vil det. Pengene jeg tjener hadde jeg ikke hatt vanskeligheter med å bytte bare jeg fått fri på juleaften.Jeg er ganske nyansatt, men det har vel ingenting å si. Bare 1.dag ville ha hjulpet, for da kunne jeg kanskje vært oppe lenger og kanskje fått overtalt de andre til å vente på meg :-( Lenke til kommentar
aklla Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Pengene jeg tjener hadde jeg ikke hatt vanskeligheter med å bytte bare jeg fått fri på juleaften.Så klart, men det er tross alt noe positivt også, selv om det så klart ikke er verdt det. Lenke til kommentar
Tempo*elsk Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Tips til hvordan jeg kan redde litt av stemningen og kosen i år, selv om jeg jobber? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Tips til hvordan jeg kan redde litt av stemningen og kosen i år, selv om jeg jobber? Du jobber jo tydeligvis med mennesker. Prøv å skape stemning på jobb? Er ikke det litt av jobben din og? 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå