Anonym28 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) ´ Endret 31. oktober 2016 av Anonym28 1 Lenke til kommentar
Anonym28 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) . Endret 31. oktober 2016 av Anonym28 1 Lenke til kommentar
Niao Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Det er vel relativt normalt at forhold dabber av etter hvert, om man da ikke flytter sammen. Folk trenger tid for seg selv, og det betyr ikke at han ikke er like glad i deg eller elsker deg noe mindre av den grunn. Jeg tror i bunn og grunn at problemet her er din egen usikkerhet. Du trenger konstant bekreftelse - og dette er absolutt ikke unormalt, men du må være klar over selv at det kan oppfattes som slitsomt av andre mennesker. Når man selv innser dette kan man være litt mer obs på det, og dermed venne seg av med et konstant bekreftelsesbehov. Da kan forholdet normaliseres, og du kan tåle å se han litt mindre enn hver dag, som du gjerne ønsker.tl;dr: Jobb aktivt med bekreftelsesbehovet og usikkerheten din. Endret 28. oktober 2016 av Niao Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hva med å planlegge noe i forveien til neste gang dere skal være sammen? Da har dere mer konkrete planer, du har en omtrent dato å forholde deg til og noe å se frem til Lenke til kommentar
Anonym28 Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Men er det virkelig normalt å møtes så sjelden som 1 dag i uken? Vi har kun vært sammen 1 år. Burde det ikke gå litt lenger tid før forholdet dabber helt av?.. 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Det er vel relativt normalt at forhold dabber av etter hvert, om man da ikke flytter sammen. Folk trenger tid for seg selv, og det betyr ikke at han ikke er like glad i deg eller elsker deg noe mindre av den grunn. Jeg tror i bunn og grunn at problemet her er din egen usikkerhet. Du trenger konstant bekreftelse - og dette er absolutt ikke unormalt, men du må være klar over selv at det kan oppfattes som slitsomt av andre mennesker. Når man selv innser dette kan man være litt mer obs på det, og dermed venne seg av med et konstant bekreftelsesbehov. Da kan forholdet normaliseres, og du kan tåle å se han litt mindre enn hver dag, som du gjerne ønsker. tl;dr: Jobb aktivt med bekreftelsesbehovet og usikkerheten din. Men helt alvorlig... 1-2 ganger i uken? Man er ikke usikker og trenger konstant bekreftelse av å mene at maks 1-2 ganger i uken er for sjeldent for noen som skal være kjærester. Hvis han trenger 6 av 7 dager for seg selv så er det noe galt. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Men er det virkelig normalt å møtes så sjelden som 1 dag i uken? Vi har kun vært sammen 1 år. Burde det ikke gå litt lenger tid før forholdet dabber helt av?.. Jeg vil si at det er unormalt å møtes så sjelden som en dag i uken uansett hvor lenge forholdet har vart. Tvert imot ender jo de fleste lengre forhold med at man flytter sammen og dermed ser hverandre omtrent hver eneste dag. Jeg vil ikke si hva du skal gjøre i ditt tilfelle siden jeg ikke vet alt om situasjonen din, men jeg kunne aldri vært sammen med noen som bare ville se meg en gang i uken. Jeg mener, jeg personlig er en som trenger litt egentid, men å bare møte den jeg elsker et par dager i uken ville vært galskap. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Jeg trenger også litt alenetid i et forhold - det gjør alle - men hva er vitsen med å være sammen hvis man faktisk nesten ikke er sammen? Lenke til kommentar
Dominator X Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Beklager å si det, men mye tyder på at han enten har et sidesprang på si, eller noe på gang med en annen dessverre. Om det ikke er veldig tydelige argumenter for at han må være alene så ofte, sykdom av noe slag i familien, rusproblemer, offshore, eller noe i den duren. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Høres ut som om dere har ulike behov i forholdet. Bor dere langt fra hverandre? Har du ingenting å finne på når du er borte fra kjæresten din? Jeg og min nåværende kjæreste treffes omtrent 1-3 ganger per uke. En kombinasjon av at begge er veldig opptatt og i tillegg at vi har litt reisevei mellom hverandre. Det fungerer utmerket for min del, men tror kanskje hun kunne ønsket litt mer. Det betyr ikke at jeg ikke er glad i henne, men jeg har faktisk ikke tid til å bare kose og gjøre kjæresteting uka lang. Verden hadde ikke gått fremover om det eneste menn skulle gjøre var å kose med kjæresten. PS: Når vi treffes så sjeldent gjør det også at jeg får tid til å savne henne og setter mer pris på henne når vi først er sammen. Så jeg ser på dette kun som positivt for min del i hvert fall. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Kjæresten og jeg har vært sammen i litt over 1 år. Vi har frem til nå hatt mye opp og ned turer med krangler. Vi har i den siste tiden ikke kranglet og hatt det fint sammen. i starten var han kjempeflink å vise at han elsket meg og ville være med meg så ofte som mulig. Nå ser vi hverandre 1-2 ganger i uken. MAKS. Jeg har et langvarig forhold fra tidligere der vi var mye oftere sammen. Jeg trenger tid med kjæresten min. Mens han jeg er sammen nå trenger tid alene. Er sykt usikker. Elsker han enda, men blir veldig mye såret av at han ikke vil være sammen mer enn 1 gang i uken. Vi er begge 24 år. Føler forholdet vårt er som et ungdomsforhold der han ikke vet hva han vil.. Og ikke klarer å vise han elske meg. Har prøvd å ta det opp flere ganger men han blir alltid sur og mener han trenger mer alene tid. Men jeg trenger mer enn 1 dag med kjæresten min da vi i nyforelsket perioden var sammen nesten daglig.. Dette er akkurat hva jeg gikk igjennom for snart ett år siden. Jeg kjenner meg så godt igjen i det du skriver at jeg kjenner den sårende følelsen over å vurdere å slå opp med en jeg elsket. Vi hadde vært sammen omtrent like lenge som dere. Hun ville ikke være sammen mer enn 1 gang i uken, klarte ikke vise at hun elsket meg, selv om hun sa det i "god natt-meldinger". Jeg tok det opp. "Vi ser hverandre for sjeldent. Jeg har behov for å se deg oftere enn 1 gang i uken". Hun var enig. Der og da. Men det ble ikke bedre... Og jeg tror ikke det kan bli bedre for noen i denne situasjonen. Det skal ikke være en plikt å måtte møte kjæresten. Det skal være noe man gleder seg til. Noe man ser frem til. Spesielt når man ser hverandre så sjeldent. SItter å grubler og grubler... Er så usikker. Orker ikke å bli såret gang på gang lenger. Det gjorde ikke jeg heller. Det ble så gale at jeg ikke klarte å være alene de siste ukene av forholdet. Tankene tok vettet fra meg. Jeg prøvde hele tiden å finne på noe å gjøre. Det endte med at jeg gikk veldig, veldig mye ut på byn for å være sosial. Jeg drakk mye, var på mange nach, hadde flere muligheter til å være utro... Men det gjorde jeg ikke. Jeg skjønte uansett hvilken vei dette gikk. Og til slutt endte jeg forholdet. Det var en av de beste avgjørelsene jeg har tatt i livet, selv om jeg virkelig elsket den jenten på den tiden. Men er det virkelig normalt å møtes så sjelden som 1 dag i uken? Vi har kun vært sammen 1 år. Burde det ikke gå litt lenger tid før forholdet dabber helt av?.. Nei. Det er ikke normalt å møtes 1 gang i uken med mindre det finnes en åpenlys og god grunn. Som Elijah sier; Kombinasjon av at begge har mye å gjøre og avstand mellom hverandre. Du må ta avgjørelsen selv, men jeg synes du skal gjøre det slutt. Forholdet gjør ikke noe godt for deg om du går rundt såret og lei deg hele tiden. Avslutt det før det går ut over helsen din. Igjen, den vanskeligste, men beste, avgjørelsen jeg har tatt. Lykke til Føler virkelig med deg. Å lese det du har skrevet var ikke gøyt. Anonymous poster hash: 68216...6c9 2 Lenke til kommentar
ozone Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Etter bare ett år er jo dette "hvetebrødsdagene" der dere skal lengte etter hverandre og være sammen hver ledige time! En ting er hvis man ikke kan, men har han mulighet til å treffe deg, men driver med noe annet i en uke, så bruker han deg bare til det han trenger av og til, for å si det på den måten... Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Kjæresten og jeg har vært sammen i litt over 1 år. Tror du missforstår det å være sammen. Move on 2 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Etter bare ett år er jo dette "hvetebrødsdagene" der dere skal lengte etter hverandre og være sammen hver ledige time! En ting er hvis man ikke kan, men har han mulighet til å treffe deg, men driver med noe annet i en uke, så bruker han deg bare til det han trenger av og til, for å si det på den måten... Forsåvidt, men hun sier veldig lite om situasjonen til noen av dem. Det kan jo f.eks. tenkes at ingen av dem har bil, at ene jobber deltid på kveld hver uke, og at den andre jobber tidlig hver dag, og at de bor et godt nok stykke i fra hverandre til at det blir lange busser hver vei. Da er plutselig 1-2 ganger i uken veldig greit. Men dette sier hun ingenting om. Endret 29. oktober 2016 av cuadro Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 1 dag i veka... Hæ? Tid for seg selv til å dyrke sine egentlige interesser hvilket synes å være å masturbere minst 6 ganger i uka uten deg tilstede. Og da er det ikke deg han tenker på fordi da hadde han vært klegg på deg 7 dager i uka. Slå opp. Livet er alt for kort til å sløses bort på mennesker som ikke bidrar til at man blir et bedre menneske. 3 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Enkelte av svarene her overrasker meg. Er normen for folk flest her inne å være sammen med kjæresten daglig? Jeg er dog enig i at 1 dag per uke er lite i snitt om det ikke er noen gode forklaringer som avstand eller andre aktiviteter som i perioder gjør det vanskelig med mer. For min del har terskelen for å gå inn i et forhold vært høy nettopp fordi jeg ikke har 7 ledige kvelder per uke til å være sammen med en kjæreste. Jenter flest ser ut til å kreve mer enn jeg kan gi. Heldigvis har jeg møtt en jente som er veldig forståelsesfull for akkurat dette og det var noe jeg diskuterte med henne FØR vi ble sammen slik at hun visste hva hun gikk til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå