Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

RAM Problemer?

Anbefalte innlegg

Hei! Installerte nylig to nye ram brikker 2x4GB sånn at jeg har 16 GB RAM. Problemet er at jeg skulle åpne de som holder fast brikkene til kortet. Trodde at den var igjen og trykket på den, men den var åpen fra før av og jeg klarte og knekke den av. Føler at ram brikken sitter veldig godt i uten den låse tingen men etter jeg oppgraderte til 16GB så har jeg opplevd problemer med at nettsider fryser på google chrome, vist jeg åpner en ny fane eller refresher siden så fryser den også, så jeg må lukke chrome og starte den igjen. Har også fått problemer med Battlefield 1 etter oppgraderinger, av og til så crasher den mitt i spillet og noen ganger med en gang jeg starter den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette et tower kabinett? Hvis så, legg det ned på siden. Da vil ram brikken "stå oppreist" og ikke henge i slot'n - dermed vet du problemet ikke kan skyldes knekt låsepinne.

Har du forsatt problemer da så er det den klassiske "Ikke bland ulike sett - selv om de tilsynelatende er like".

RAM kjøpes alltid i komplette sett, da er du helt sikker på at det ikke gir problemer. Ulike sett, tross samme spec's, kan gi slike problemer du skisserer.

Lenke til kommentar

Alle fire brikker er Corsair XMS3 DDR3 kjøpt i to pakker. 

Har allerede prøvd å legge den ned på bakken + Det er den nederste låsepinnen som er knekt. 

Begynner å bli en stund siden at Chrome har fryst seg, kan hende det har ordnet seg selv.

Lenke til kommentar

Jeg har gjort samme stuntet som deg, altså knekt låsemekanismen for den ene rambrikken min for ei stund sida og trodde men første store crash skyldtes ramfeil men memtest86 var uenig med meg i det.

Samme med Prime95 som heller ikke meldte om feil.

Men misstenker du ramfeil så lager du deg en bootbar USB minnebrikke med memtest86 på og booter opp fra, så kjører memtest en minnetest så får du etterhvert svar på om det er ram eller ikke.

http://www.memtest86.com/

Lenke til kommentar

Jeg har gjort samme stuntet som deg, altså knekt låsemekanismen for den ene rambrikken min for ei stund sida og trodde men første store crash skyldtes ramfeil men memtest86 var uenig med meg i det.

Samme med Prime95 som heller ikke meldte om feil.

Men misstenker du ramfeil så lager du deg en bootbar USB minnebrikke med memtest86 på og booter opp fra, så kjører memtest en minnetest så får du etterhvert svar på om det er ram eller ikke.

http://www.memtest86.com/

Skal prøve om det crasher flere ganger ;)

Lenke til kommentar

Det avhenger av hvor mye minne du har og om du har gratisversjonen som kjører 1 pass eller fullversjonen som går i det uendelige.

Får du en godkjent pass er det mest sansynlig ikke noe galt med minnet og 1 pass på 16Gb ram er jeg usikker på hvor lang tid det tar.

Har 8Gb selv og det tok ikke så lang tid men tok ikke tida.

Men det står øverst hvor mange % den har igjen av passet og feilmeldingene kommer fortløpende etetrsom memtest finner de.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...