aklla Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Hvor mange kilo godteri trengte egentlig en 6-7 åring? Det var igjen ca en kilo godteri, mer enn nok Hun kastet forresten rundt en kilo, ikke to. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Tror du det var meningen at én unge skulle få 2 kg godteri? Grådigheten kjenner ingen grenser. Selvsagt skulle dette vært fordelt på hele nabolaget. Da blir det ekstra forkastelig at så mye går i søpla. Folk bør slutte å gi godteri til tiggende barn på Halloween. Få slutt på denne ukulturen hvor folk får vandalisert biler, sykler og hjem. Først bør barnehagene slutte med tøvet og ikke innprente en usunn forventing i barnesinn. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Meningen, aner ikke, men han fikk da så mye uavhengig av om det var meningen eller ikke. Det gjorde sikkert de andre ungene han var med også. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Enda en ting for nordmenn å grine om. Å nei, en dag i året hvor barna får kle seg ut og ha det gøy. Også er det amerikansk i tillegg! FÅ DET VEKK MED EN GANG! Og hva er problemet med at ungen får for mye godteri? Det er ingenting som tilsier at man må spise det samme dag. Hadde ungen min fått to kilo hadde jeg vært glad fordi jeg hadde sluppet å kjøpe inn godteri helt frem til jul. Alt holder seg så lenge man oppbevarer det riktig. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Og hva er problemet med at ungen får for mye godteri? Det er ingenting som tilsier at man må spise det samme dag. Hadde ungen min fått to kilo hadde jeg vært glad fordi jeg hadde sluppet å kjøpe inn godteri helt frem til jul. Alt holder seg så lenge man oppbevarer det riktig. Hva er problemet med at moren kastet halvparten egentlig? At du hadde gjort det anderledes er jo greit, hvorfor er det så feil at hun gjorde noe annet enn du ville ha gjort? Ungen fikk diare og oppkast i fjor etter å ha spist av godteriet han fikk, skjønner godt at hun ikke vil det samme skjer igjen. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 (endret) Selv de minste barna slipper ikke unna Datteren min på 1 år går i en barnehagen hvor de skal feire halloween på fredag. Vi har fått beskjed om å kle ut barna så stygt vi kan og at de skal gjøre det nifst i barnehagen. Dette synes jeg er en uting. Jeg synes ikke man skal legge opp til at barn på et år skal skremmes i barnehagen. Hun er jo alt for liten til å forstå hva dette dreier seg om. Jeg har ikke anledning til å ta meg fri fra jobb den dagen. Hva mener dere andre om at så små barn må tvinges til å delta på dette? Først og fremst, ettåring i barnehage? Hvorfor får folk unger? Ironisk at det står "går" i barnehagen når ungen knapt kan gå. Bytt barnehage? Barnehage jo tidligere jo bedre. Barn har godt av å være mye med andre barn. Det utvikler sosiale antenner og mestring og minsker frykt for fremmede. Samfunnet er også slik at det forventes at man jobber med små barn. Ikke alle har råd til å ta ulønnet permisjon. Min sønn har ikke enda begynt i barnehage, men han er veldig aktiv og veldig sosial. Han stortrives på babytreff og andre situasjoner med flere barn og leker sjelden alene. Han vil ha veldig godt av barnehage og folk som påstår at vi ikke er flokkdyr, er født "introvert" og dette asosialet våset datagenerasjonen farer med blir bare teit for meg. Du får mene det du vil om dine barn men spar oss andre. Her var temaet uansett halloween Endret 2. november 2016 av Invader Zim Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 Enda en ting for nordmenn å grine om. Å nei, en dag i året hvor barna får kle seg ut og ha det gøy. Hadde du ikke sagt om du var en av disse http://www.dagbladet.no/nyheter/slik-reagerte-barna-pa-halloween-da-irina-ikke-hadde-godteri-til-demnbsp--tarene-begynte-a-trille/64043351 http://www.oavis.no/artikler/nyheter-halloween-haerverk/363835 http://www.oblad.no/nyheter/fikk-vinduene-tilgriset-av-egg-pa-halloween/s/2-2.2610-1.8639541 http://www.oblad.no/halloween/vevelstad/nyhet/halloween-pobler-sto-bak-rampestrek-pa-vevelstad/s/5-68-217053 Eksemplene er selvsagt unntak, de fleste ungene driver ikke sånn får man håpe. Men man kan jo ikke være sikker på at slike ikke tilfeldigvis dukker opp hos seg selv ved neste korsvei. Lærdommen blir da: *a) ikke dra av gårde den dagen/kvelden (det kan mistolkes som at du ikke vil åpne døren og medføre eggkasting m.m. *b) ha alltid godteri klart, -den eneste måten å unngå tilgrising av heimen. For å dramatisere litt, opplegget har visse likheter til da Corleone-brødrene herjet i New York. Hvis man ikke betalte for beskyttelse, kunne det "skje ting" Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 2. november 2016 Forfatter Del Skrevet 2. november 2016 I ren protest skal jeg kjøpe en pose gulrøtter i morgen å gi dem, for å statuere ett eksempel på denne gateadressen. Gulrøtter er jo godt. En pose rosenkål er et bedre alternativ. Jeg "vurderer" også en oppblåsbar Trump-figur (uten sladding) plassert ved døren -tenker det vil skremme dem. Men skjønner nå det er naivt tenkt. Når vi ser hva slags kaliber det er på ungene der ute (selv jentene) så ville det selvsagt endt med at de tok med seg hele dukken. Med andre ord, er vel bare å resignere for denne feiringen, først som sist. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Folk som støtter at barn går og samler inn godteri har ikke et realistisk syn på virkeligheten og barnets beste. De er sikkert for opptatt med å jobbe til å ta seg av familien og barne og for lite tid til å lære barna sunne verdier og positiv deltagelse i samfunnet. Ja, klikk alt dere vil, det er ikke deres feil at dere er slaver som jobber for å kjøpe masse dritt dere ikke trenger, og jobber for bankenes og de rikes profitt. Men da får dere heller slutte å klage når jeg sier virkeligheten, og klage til politikerne om at systemet er som det er. Sunnhetshysteri er ikke akkurat en synthese, heller en feilaktig antithese. Men å la barna spise giftige godteri stappfullt av sukker og giftige kjemikalier er rett og slett bare dårlig foreldreskikk. Å la de få godteri av fremmede som kan være tilsatt glassbiter, penslet med narkotika eller tilsatt gift av onde medborgere (slike som kaster syre fra broer, kaster hunden på sjøen i buret) er rett og slett naivt og en tåpelig skikk satt i system av en dag vi ikke har tradisjon for i Norge. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Sunne verdier er å lære barna at naboen antagelig har glass i godteriet og har penslet det med narkotika eller gift? Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. november 2016 Del Skrevet 3. november 2016 Folk som støtter at barn går og samler inn godteri har ikke et realistisk syn på virkeligheten... Jeg stoppet å lese der jeg. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå