Gå til innhold

Pelskåper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Altså jeez! Hvor ofte er det så himla kaldt at du MÅ ha pels for å ikke krepere når du går ut døra? Personlig har jeg opplevd det kanskje ett par ganger, og da så jeg ingen gamle damer i pelskåpe ute. Det er en kjennsgjerning at pelskåpe er showoff plagg.

Selvsagt er det noe estetisk i det. Hvem har nektet på at klær i det hele tatt har en estetisk del. Samme som Røde Tsars skryt av at han går i en frakk til 150 grunkerser.

 

Å hevde at noe er en sannhet ut i fra sine egne opplevelser er i beste fall grenset opp imot uvitenhet.

Lenke til kommentar
Altså jeez! Hvor ofte er det så himla kaldt at du MÅ ha pels for å ikke krepere når du går ut døra? Personlig har jeg opplevd det kanskje ett par ganger, og da så jeg ingen gamle damer i pelskåpe ute. Det er en kjennsgjerning at pelskåpe er showoff plagg.

 

 

Takk for støtten, har selv aldri opplevd en kulde der man MÅ kle seg i 40 rever, for ikke å dø etter noen meter. Fryser man uten pelsfrakk, så er det bare å ta på seg en ekstra genser, eller holde seg inne.

Lenke til kommentar
Takk for støtten, har selv aldri opplevd en kulde der man MÅ kle seg i 40 rever, for ikke å dø etter noen meter. Fryser man uten pelsfrakk, så er det bare å ta på seg en ekstra genser, eller holde seg inne.

 

Kan utheve følgende skrift:

 

Å bruke sine egne opplevelser som en sannhet er i beste fall uvitenhet.

Jeg kaller det noe annet men det får være

 

Er det bedre å kle seg i jakker som er lagd av slaver?

Lenke til kommentar
Kan utheve følgende skrift:

 

Å bruke sine egne opplevelser som en sannhet er i beste fall uvitenhet.

 

 

Er det bedre å kle seg i jakker som er lagd av slaver?

Du har forsåvidt rett i utsagnet ditt, men det er irrellevant i denne saken, da du vet like godt som meg at pelskåper ikke blir brukt primært for å beskytte seg mot kulda, men for å se flott og fjong ut.

 

Angående slaver, så er det så absolutt ikke bedre, derfor kjøper jeg ikke nike sko f.eks.

Lenke til kommentar

Hvis dere skal slutte å bruke Nike i frykt for at "slaver" lager dem, slutt like godt med alt. Ikke noe Banana Republic, ikke Tommy, ikke Polo, ikke GAP, ikke Timberland. INGEN TING! Gå like gjerne naken du!

 

Det kan være rimelig kaldt på fjellet om vinteren. Pels kan da være en nødvendighet. Ja, noe slikt som 40 rev går med til en pelskåpe. Men disse revene dør humant, de kjenner ingenting når de blir gasset.

Lenke til kommentar
Det kan være rimelig kaldt på fjellet om vinteren. Pels kan da være en nødvendighet. Ja, noe slikt som 40 rev går med til en pelskåpe. Men disse revene dør humant, de kjenner ingenting når de blir gasset.

Det er lenge siden pels var en nødvendighet. Jeg har vært på fjellet i 40 minus, og klarte meg fint uten pelskåpe. Som nevnt tidligere i tråden, er pels en luksusartikkel i 2003. Ikke en nødvendighet.

Lenke til kommentar

Jeg ser hva du skriver ja. Men er jeg enig? Nei...

 

Jeg er vant til varme i Florida, og også da min mor og farmor er ofte i FL. Da er det kaldt på Hafjell og Nordefjell. Da trenger man pels. SELV, har jeg ingen pels, jeg har en parkas med ulvepels på hetten og en sauskinnsjakke. Men en kvinne kan trenge det. Jeg går ut i fra at Peterman ikke er dame? Og også at han ikke har hus og leilighet i Florida? Nei. Han er sikkert en god nordmann som løper naken ut av saunaen og ruller seg i sneen, før han rolig går inn igjen. Dette klarer ikke jeg, men jeg repsekterer at folk liker det

 

Men det jeg IKKE aksepterer, er at mennesker skal blande seg inn i hva andre har på seg når de fryser.

Lenke til kommentar

Vi lever i 2003, ikke i steinalderen. Pels er, tro det eller ei ikke det eneste plagget som holder deg varm på fjellet. Det er langt fra det beste plagget til å holde varmen i.

 

Jeg går ut i fra at Peterman ikke er dame?

Riktig

 

Men det jeg IKKE aksepterer, er at mennesker skal blande seg inn i hva andre har på seg når de fryser.

Var det ikke du som startet denne tråden?

Lenke til kommentar
Gjest mafister
hehehe, kvinner skal i teorien tåle kulde bedre enn menn, Jokke 
I praksis er det nok motsatt. Jentene i klassen min fryser alltid, selvom det er 30 grader i klasserommet.

Det er min erfaring også!

Det er sant, jenter tåler ikke like mye varme... :mad:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Tror at viss vi begynner å snakke om hvorfor jenter "fryser" så kommer mann borti diskusjon om kjønnroller og likestilling....

Hvorfor det egentlig?

Det er jo bare sånn det er. Candyfloss er en jente (tror jeg) og bekrefter dette. Alltid så er jenter kalde mens guttene ikke er det. Jeg er alltid varm, og dama mi er alltid kald, selv om hun har på seg mye klær.

 

Gutter har mindre fett i kroppen enn jenter. Tror at når det er varmere, er jenter kaldere enn gutter, og når det er kaldt, så er guttere kaldere enn jenter... ?

Ellers kan det ha å gjøre med at gutter har for det meste høyere forbrenning enn jenter, og yter mer varme...?

 

Nei, har ikke hatt en sånn klasse om kroppen på en lang stund nå, så jeg hiver bare egentlig ut teorier. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...