Gå til innhold

Pelskåper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joachim: angående ressurser, så tenkte jeg mer i baner av mat, til dyra, arbeidskraften som blir misbrukt i pelsindustrien osv.

 

Og når det gjelder å tagge ned pelskåper, pelskrager etc, så er jeg 100% for det. Det er sikkert ikke så mange som har råd til ny pelskåpe gang på gang, bortsett fra bestemora til jokke da.

Lenke til kommentar
Gjest mafister
Og når det gjelder å tagge ned pelskåper, pelskrager etc, så er jeg 100% for det. Det er sikkert ikke så mange som har råd til ny pelskåpe gang på gang, bortsett fra bestemora til jokke da.

Aldri si aldri. En jente i klassen min har ballkjole til 21.000, da vil vel ikke en ny jakke til 3000 være all verden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Å nei, så nå skal ikke folk få lov til å gå med klesplagg de vil gå med engang.

Er ikke dette brudd på ytringsfrihet? Eh olsen?

Ikke bare det, men det er ødeleggelse av privat eiendom.

Så du oppfordrer til ulovlig hærverk.

 

Nei, man ser kanskje hvorfor kommunisme aldri kom til fots i USSR...

Lenke til kommentar

Jeg er mot bruk av pels som kommer fra dyr som er utelukkende bare brukt til dette ene formålet. Man trenger ikke pels, og det finnes andre stoffer (f.eks. "fuskepels") som ser like fjongt ut. Derfor trenger man ikke å la alle disse stakkars dyra gå gjennom et smertehelvete, hvor de f.eks. kan komme til å drepe ungene sine på grunn av frustrasjon over de horrible leveforholdene.

Saueskinnsfrakker har jeg derimot ikke noe mot, disse dyrene skulle uansett blitt slaktet som mat, og da er det bare positivt at man utnytter mer en bare kjøttet.

Burhøns har det også for j****g, har familie på "landet" som har burhøns, og disse mister fjærene og greier. Skikkelig ufyselig å se på. Nei, jeg holder meg til egg fra frittgående høns. :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Jeg er mot bruk av pels som kommer fra dyr som er utelukkende bare brukt til dette ene formålet. Man trenger ikke pels, og det finnes andre stoffer (f.eks. "fuskepels") som ser like fjongt ut. Derfor trenger man ikke å la alle disse stakkars dyra gå gjennom et smertehelvete, hvor de f.eks. kan komme til å drepe ungene sine på grunn av frustrasjon over de horrible leveforholdene.

Dette er jeg forsåvidt enig i.

 

Er det ikke ett brudd på dyrenes rettigheter å bruke pels kanskje?

Skal du nå gå inn for å forsvare grønnsakers rettigheter og eller?

 

Vi skaper, vi bruker.

 

Olsen, skal jeg oppfordre alle til å brenne ned huset ditt fordi jeg ikke er enig i at du bruker de byggingsmaterialene du har i huset?

Jeg elsker trær bl.a. ( :dribble: ) så skal jeg ødelegge huset ditt siden du krenker rettighetene til trær?

 

Get the point?

Endret av medlem-23990
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Ja, du må ha et hjem, men ikke nødvendigvis hjemmet ditt.

Likedan, så må bestemoren til jokke ha klær, men ikke nødvendigvis en pelskåpe.

Betyr det at man skal ødelegge disse tingene hvis man ikke liker måten de ble laget på?

 

Hva så om trær ikke har hjerne? Hva er forskjellen? Det er noe levende det og. Får man ekstra rettigheter av å ha en hjerne?

 

Det er nettopp dette som viser at denne debatten er usaklig.

 

Så lenge dyrene som blir brukt til dette er oppdrett, så er det likt med å dyrke grønnsaker og å ha høns.

 

Siden man kan lage falske kopier av pels, så ser man heller ikke vitsen med å drive slik virksomhet heller.

 

Men at dere skal gå rundt å ødelegge eiendommen til folk er like ille som om jeg skulle ødelegge husene deres fordi jeg ikke er enig i "slakting" av trær.

 

Det løser ingen problemer, bare skaper fler.

Lenke til kommentar

Jeez, er du tom for argumenter Seixon? Det du presterte å gulpe opp nå er jo bare tull. Ifølge din logikk så kan jeg, når jeg får unger, putte de rett i ett 1x1 meter netting bur som jeg henger opp i taket, fore ungen godt så den blir stor og sterk, ikke ha noe menneskelig kontakt med ungen, for så å drukne den i 3 års alderen og bruke huden som lampeskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...