PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Ja, min far skal nå kjøpe det som blir den tredje pelskåpen til farmor. Er det humant å gå med pelskåper? Eller er dette horriblet og ekkelt? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det er ikke noe værre å gå med pels enn å spise kjøtt Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har ikke noe imot pels, så legne det ikke er fra truede dyrearter. Forøvrig synes jeg pels er et for varmt plagg uansett, jeg bruker aldri noe mer enn en tynn vinterjakke. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det er ikke noe værre å gå med pels enn å spise kjøtt Jo, det er det. Pelsindustrien flår dyr bare for at rikfolk skal se fine ut Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Men når man kjøper en pels, da opprettholder man arbeidsplasser. Dessuten "stand we with"det norske næringsliv. Hvis man ikke kan bruke pels, kan man ikke bruke skinn, kan man ikke bruke skinn, kan man ikke spise kjøtt. Også videre.... Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Det er ikke noe værre å gå med pels enn å spise kjøtt Jo, det er det. Pelsindustrien flår dyr bare for at rikfolk skal se fine ut Nei. For dyra spiller det ingen rolle om de blir drept for å bli spist eller for pelsen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Men det er sløsing med ressurser, både arbeidskraft og dyr å pine dyr i bittesmå bur uten gulv hele livet for at farmora til jokke skal få seg 3-4 kåper. Det er igrunn umenneskelig å behandle dyr slik dyr blir behandlet i pelsindustrien. Og slik verpehøner blir behandlet og masse andre dyr. Boikott pelsoppdrett og spis økologisk! Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Idiotisk. Kan forstå at man brukte pels i den tida det ikke fantes skikkelige stoffer som beskyttet mot kulden, men nå er de bare "showoff" slik jeg ser det. Dyrene har det forresten helt forjævlig trangt også, og selv om de ikke er truede, betyr ikke det at det er greit å sette dem i et bur på 1*1 m. Jeg syns allikevel det blir for dumt med slike nisser som sniker seg rundt på natta og slipper dyrene ut, da dør de jo uansett. Utrolig lite gjennomtenkt aksjon hvis de virkelig er så glade i dyr som de sier. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Frittgåendende høners egg er ofte bedre enn vanlig. Ellers ser jeg ingen grunn til å la være å spise andre egg. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Cyanide: I amerikanske fengsel sitter mennekser på 1 *2 kvadratmeter. Synes en kvadratmeter må holde lenge! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Frittgåendende høners egg er ofte bedre enn vanlig. Ellers ser jeg ingen grunn til å la være å spise andre egg. Det er fordi du er ett umenneskelig høyrevesen. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg syns allikevel det blir for dumt med slike nisser som sniker seg rundt på natta og slipper dyrene ut, da dør de jo uansett. Utrolig lite gjennomtenkt aksjon hvis de virkelig er så glade i dyr som de sier. DFF er ikke helt god nei, det har du rett i. Dog støtter jeg de som tagger pelskåpene til gamle damer! Jokke: Kan du si ifra hvis pelskåpa til bestemor di blir tagget ned? Jeg vil takke den skyldige Lenke til kommentar
FiskePinna Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jo, det er det. Pelsindustrien flår dyr bare for at rikfolk skal se fine ut Jeg tror at mister Kanin gir beng i om han blir mat, en skinnjakke, pels eller utstoppa bunny. Dessuten er vel pels et av de eldste klesplagg, så det er vel ikke akkurat noe "nytt" påfunn. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Tidligere ble ikke dyra flådd levende for pelsen sin del da. Da tok man i bruk hele dyret. Og jeg tror faktisk mister kanin bryr seg. Du er klar over at man gjerne drukner pelsdyr, eller koker de, eller like så greit flår de levende for at pelsen skal bli finest mulig. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har ikke sagt at det er et nytt påfunn, så klart bryr ikke dyra seg om hva som skjer med dem når de er døde, men om de blir torturert når de er i live! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 På mammas "pelsbevis" står det at minken ble tatt helt uten at den kjente det, det ble brukt gass. Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 På mammas "pelsbevis" står det at minken ble tatt helt uten at den kjente det, det ble brukt gass. Lenke til kommentar
Javeljavel Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Cyanide: I amerikanske fengsel sitter mennekser på 1 *2 kvadratmeter. Synes en kvadratmeter må holde lenge! 1*1 m holder ikke til noe som helst for en rev, forestill deg å sitte innelåst på en utedass i noen år, før du ble skutt og flådd. Høres ikke spesielt givende ut. Angående fengsler på 1*2 m så syntes jeg dette også er umennskelig/udyrlig , men det er vel ikke situasjonen til en gjennomsnittelig fange i USA, det er iallefall ikke slik Norge. Det er tull å la noen sone straffen i et slik rom, tviler sterkt på at dette forbedrer fangen noe særlig. Menmen, USA er ikke akkurat det mest Humane landet når det gjelder straffer. Her i Stavanger hadde vi forresten et bur som var tatt fra USA`s fangeleirer på cuba til utstilling. Det var vel ca 1*2 m, og så ikke spesielt komfortabelt ut, verken for en terrorist, en uskyldig muslim som venter på at USA skal frikjenne ham for "terrormistanker", eller en rev. Vi kan vel allikevel prøve å unngå at denne diskusjonen blir en for\mot USA krangel slik som vanlig?? Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Pels er fint på vakre kvinner med intet under men på gamle røyer blir det bortkastet. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Synes dette med pels blir unødvendig. VISS det skal forsette med pels så må dyre-behandlingen bli bedre! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå