Gå til innhold

Pelskåper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er sløsing med ressurser, både arbeidskraft og dyr å pine dyr i bittesmå bur uten gulv hele livet for at farmora til jokke skal få seg 3-4 kåper. Det er igrunn umenneskelig å behandle dyr slik dyr blir behandlet i pelsindustrien. Og slik verpehøner blir behandlet og masse andre dyr.

Boikott pelsoppdrett og spis økologisk!

Lenke til kommentar

Idiotisk. Kan forstå at man brukte pels i den tida det ikke fantes skikkelige stoffer som beskyttet mot kulden, men nå er de bare "showoff" slik jeg ser det. Dyrene har det forresten helt forjævlig trangt også, og selv om de ikke er truede, betyr ikke det at det er greit å sette dem i et bur på 1*1 m. Jeg syns allikevel det blir for dumt med slike nisser som sniker seg rundt på natta og slipper dyrene ut, da dør de jo uansett. Utrolig lite gjennomtenkt aksjon hvis de virkelig er så glade i dyr som de sier.

Lenke til kommentar
Jeg syns allikevel det blir for dumt med slike nisser som sniker seg rundt på natta og slipper dyrene ut, da dør de jo uansett. Utrolig lite gjennomtenkt aksjon hvis de virkelig er så glade i dyr som de sier.

DFF er ikke helt god nei, det har du rett i. Dog støtter jeg de som tagger pelskåpene til gamle damer!

 

Jokke: Kan du si ifra hvis pelskåpa til bestemor di blir tagget ned? Jeg vil takke den skyldige :)

Lenke til kommentar
Cyanide: I amerikanske fengsel sitter mennekser på 1 *2 kvadratmeter. Synes en kvadratmeter må holde lenge!

 

 

1*1 m holder ikke til noe som helst for en rev, forestill deg å sitte innelåst på en utedass i noen år, før du ble skutt og flådd. Høres ikke spesielt givende ut. Angående fengsler på 1*2 m så syntes jeg dette også er umennskelig/udyrlig :green:, men det er vel ikke situasjonen til en gjennomsnittelig fange i USA, det er iallefall ikke slik Norge. Det er tull å la noen sone straffen i et slik rom, tviler sterkt på at dette forbedrer fangen noe særlig. Menmen, USA er ikke akkurat det mest Humane landet når det gjelder straffer. Her i Stavanger hadde vi forresten et bur som var tatt fra USA`s fangeleirer på cuba til utstilling. Det var vel ca 1*2 m, og så ikke spesielt komfortabelt ut, verken for en terrorist, en uskyldig muslim som venter på at USA skal frikjenne ham for "terrormistanker", eller en rev. Vi kan vel allikevel prøve å unngå at denne diskusjonen blir en for\mot USA krangel slik som vanlig??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...