Uncle Scrooge Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Har ca. null peiling på Mac, men skal muligens kjøpe en i julegave. I den forbindelse lurer jeg på noen ting som jeg håper noen kan svare på. Macbook Air som ligger ute nå, hvor gammel er den? Er den utdadert? Noen informasjon eller antakelser om når det kommer ny? Har fått med meg at det har kommet en ny serie macbook pro nå. Er de kommet ut for salg hos elektrovarehusene? Er det en av de som selges på expert? https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/pl-1918/ Er vel typisk en av disse tre som er aktuelle: Hva skiller de to til venstre bortsett fra 128/256 GB SDD? Regner med Apple ikke tar seg 2500 betalt for en SSD-oppgradering til noen hundre kroner. Regner med at vekten på 2,5 kg for air og 3,0 kg for pro er inkl. pakning? Min PC fra 2012 veide jo bare litt over 1 kg. Endret 28. oktober 2016 av Uncle Scrooge Lenke til kommentar
Runar Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ikke kjøp MacBook Air. Lillesøster vurderte samme maskin, men etter råd fra meg kjøpte hun en MacBook (fjorårets modell) og hun er kjempefornøyd! Expert har kampanje nå, hvor du får 20 % rabatt hvis du betaler med DNB MasterCard. Da får du billigste MacBook til rett over 10 000 kr. Det er mye penger for en julegave, men du vil få en bedre maskin enn om du kjøper MacBook Air. Du kan bestille nyeste MacBook Pro i flere butikker, men ingen leverer før om et par uker. Expert har lagt ut den nye 15-tommeren, men finner ikke den på 13. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 MacBook er jo dårligere enn min 4 år gamle pc på alle områder, i tillegg er den dyrere. http://www.tek.no/artikler/test-apple-macbook-2016/346941/alle Må man kjøpe MacBook pro for å få noe som ikke er totalt utdatert? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 MacBook er jo dårligere enn min 4 år gamle pc på alle områder, i tillegg er den dyrere. http://www.tek.no/artikler/test-apple-macbook-2016/346941/alle Må man kjøpe MacBook pro for å få noe som ikke er totalt utdatert? Dog er det noe rart med det. Jeg har en MBA fra mid 13 som nesten virker som ny, hvorpå flere av mine medstudenter har forholdsvis nye laptoper med Windows fra store, anerkjente produsenter, som det er en god del problemer med. Snodig opplegg. Slik jeg får inntrykk av er en god del PCer bedre alt som har med tall å gjøre. Men når det kommer til brukervennlighet, følelsen av produktet, og holdbarhet blant annet, så er det favør andre veien. 1 Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Er ikke meningen å gjøre det til en Mac vs Windows-tråd. Jeg er storfornøyd med Windows, men som du sier så sliter folk som ikke kan noe om data med Windows, dette gjør den treg og ubrukelig etter få år. Det er også grunnen til at jeg skal kjøpe Mac til denne personen. Orker ikke å være It-support. Men når jeg først skal kjøpe vil jeg kjøpe noe som faktisk gir best valuta for pengene. Og det kan jo umulig være en MacBook som har elendig maskinvare, ingen innganger, dårligere batteri og vekt/størrelse i forhold til skjermstørrelse enn min 4 år gamle samsung. Hvis den er bedre enn MacBook Air, betyr vel det at MacBook pro er den eneste aktuelle? Tenkte å kjøpe på expert med 20%-tilbudet, men dumt om de ikke har den nye 13". Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Er ikke meningen å gjøre det til en Mac vs Windows-tråd. Jeg er storfornøyd med Windows, men som du sier så sliter folk som ikke kan noe om data med Windows, dette gjør den treg og ubrukelig etter få år. Det er også grunnen til at jeg skal kjøpe Mac til denne personen. Orker ikke å være It-support. Men når jeg først skal kjøpe vil jeg kjøpe noe som faktisk gir best valuta for pengene. Og det kan jo umulig være en MacBook som har elendig maskinvare, ingen innganger, dårligere batteri og vekt/størrelse i forhold til skjermstørrelse enn min 4 år gamle samsung. Hvis den er bedre enn MacBook Air, betyr vel det at MacBook pro er den eneste aktuelle? Tenkte å kjøpe på expert med 20%-tilbudet, men dumt om de ikke har den nye 13". 13 og 15" - men må i butikken for å bestille + betale for å få rabatten,. https://www.expert.no/magasinet/macbook-pro/ Lenke til kommentar
johanf Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hvis de to første maskinene på bildet er reelle alternativ, ville jeg helt klart valgt maskin nr 3. Mye bedre skjerm, raskere CPU og generelt sett en bedre maskin. Lenke til kommentar
RoXQi3x Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Enig om de som sier "3", men vær OBS på at den effektivt ble erstattet av ny, dyrere modell nettopp - vær rask Og angående "Regner med Apple ikke tar seg 2500 betalt for en SSD-oppgradering til noen hundre kroner." - føler noen må si rett ut at du betaler MYE mer Mac nå enn i 2012, relativ til markedet."Du betaler for opplevelsen, ikke specs" sa en Applesjef nylig. Bare så du vet det Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 29. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2016 Hvor utdatert er den "gamle" MacBook pro (altså bilde nr. 3) da? Når kom den? Lenke til kommentar
aomt Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 Sitter på MBA fra 2012. Er kjempe fornøyd. Eneste, jeg måtte bytte batteri, ellers fungerer den utmerket.Jeg vurderer å kjøpe nye MacbookPro... har "lyst", heller enn behov for å oppgradere.Nylig kjøpte jeg på finn en HP laptop. Har ca samme dimensjoner som min MBA, fra 2011-2012. Nokså like spesifikasjoner (8gb, ssd, i7 prosessor på litt over 2ghz).HP blir varm kun av å kjøre windows. Macbook blir ikke noe varm (vifte er av) av flere faner (typ 20-30) i chrome, itunes + + + programmer som er åpne og jeg bruker de.Det ligger mange gode MBP på finn.no. Kjøp enn topmodell fra 2011-2013 for 3-5k. Du får ekstremt mye maskin for pengene. Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Endte opp med denne: https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/macbook-pro-mlh12ha-13-256gb-s-grey-tb/p-492038/ Helt latterlig overpriset i mine øyne, men satser på at det blir en suksess! Lenke til kommentar
deleder Skrevet 10. november 2016 Del Skrevet 10. november 2016 Endte opp med denne: https://www.expert.no/data/pc-og-mac/barbar-pc-og-mac/macbook-pro-mlh12ha-13-256gb-s-grey-tb/p-492038/ Helt latterlig overpriset i mine øyne, men satser på at det blir en suksess! Får satse på den kommer før jul Lenke til kommentar
Uncle Scrooge Skrevet 10. november 2016 Forfatter Del Skrevet 10. november 2016 Får satse på den kommer før jul Jepp, får håpe på det! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå