Eirik Helland Urke / TU Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Nye teknologibekymringer i ukens podcast.Kan rekkeviddeangst gi ladekropp? Lenke til kommentar
jornl Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Normalt vil en jo lade hjemme over natta. Selv er jeg ikke på langtur så ofte at det er det som ville gjøre meg feit... . Lenke til kommentar
Hallvard The Horrible Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Føler at TUs kommentarer ser problemet med veldig Norske briller. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Føler at TUs kommentarer ser problemet med veldig Norske briller. Ja markedsandelen er en annen, men elbiler er i sterk vekst verden over. Det finnes også andre land som subsidierer elbiler. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Føler at TUs kommentarer ser problemet med veldig Norske briller. Elbiler er egentlig ikke subsidiert i Norge, men er fritatt avgifter som vi har lagt på andre biler. I andre land med lavere avgifter på fossilbiler finnes det direkte subsidier for elbiler. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Føler at TUs kommentarer ser problemet med veldig Norske briller. Javel. Hva er poenget ditt? Ellers går det jo stadig oppover rundt omkring: https://cleantechnica.com/2016/08/11/china-electric-car-sales-188-still-dominated-byd/ Lenke til kommentar
Gjest Jan M M Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Føler at TUs kommentarer ser problemet med veldig Norske briller. Ja, vi ser det med norske briller. Utvilsomt. Men vi fornemmer at det skjer voldsomme fremskritt og utvikling også i andre land. Vi tror at den teknologiske utviklingen vil gjøre bilen både elektrisk og autonom (i hvert fall delvis) raskere enn mange tror i dag. Men vi innrømmer også at vi er teknologioptimister. VH Jan M M Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 2. november 2016 Del Skrevet 2. november 2016 Salget av EL-biler i Norge er jo sterkt subsidiert. Slik er det stort sett ikke i resten av verden og der er markedsandelen en helt annen. Da kom jeg bort i POST-knappen for tidlig. Hvis elbilene er subsidiert fordi de mangler noen avgifter, så er øl og vin også subsidiert: mye lavere avgifter på det enn på brennevin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå