Aksel I. Edgar-Lund Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Det pekes på dansk og tysk modell for kringkastingsavgift i Norge.Slik blir NRK-lisensen Lenke til kommentar
Populært innlegg Moskus Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 Egentlig samme hva de bestemmer seg for. Betal lisens, folkens! 17 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Så de vil at man skal være utenfor samfunnet for å slippe å betale NRK-lisens? Enten som teknologisk ignorant eller hjemløs? 8 Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Egentlig samme hva de bestemmer seg for. Betal lisens, folkens! Hvorfor skal jeg støtte en kanal som ikke lager programmer egnet for meg og mine interesser, lener seg mot blå propaganda, produserer "vitenskapelige" programmer som aktivt bedriver dyreplageri? 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Gjør det enkelt: ALLE må betale lisens, bortsett fra de som kan dokumentere at de kan unngå NRK, f.eks. pga blindhet, lav IQ eller på generelt grunnlag har meldt seg ut av samfunnet. Lenke til kommentar
s13 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Egentlig samme hva de bestemmer seg for. Betal lisens, folkens! Hadde de levert godt innhold for alle på en effektiv/økonomisk måte, så ja :-) Når de har ansatte som har som hobby å ta opp prompelyder i gangene, så nei ;-) 5 Lenke til kommentar
Julebrus Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ja til NRK-lisens. Tiltaket støttes 100 % . 6 Lenke til kommentar
Populært innlegg Vice Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 Legg NRK lisensen over skatten. Milde Moses, hvor vanskelig kan det egentlig være?? 32 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Alt for å suge penger ut av folk. Når mange går så langt som å trekke inn lisens på noe ALLE har, som mobiltelefoner, så kan man likegodt slutte med hele farsen og innføre en NRK skatt på å puste eller noe. Et valg har man i hvert fall ikke. Utenom å flytte fra landet. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg LeadCollisionMan Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 Egentlig samme hva de bestemmer seg for. Betal lisens, folkens! Hvorfor skal jeg støtte en kanal som ikke lager programmer egnet for meg og mine interesser, lener seg mot blå propaganda, produserer "vitenskapelige" programmer som aktivt bedriver dyreplageri? Poenget er vel heller at alle i et samfunn finanserer deler de er lite interessert i. Jeg kunne f.eks. godt se for meg Norge uten militær (og inser at jeg er en av få når det gjelder dette). Men tross alt er det flertallet som bestemmer, ikke du eller jeg, hva samfunnet bruker penger på. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg likferd Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Egentlig samme hva de bestemmer seg for. Betal lisens, folkens! Hvorfor skal jeg støtte en kanal som ikke lager programmer egnet for meg og mine interesser, lener seg mot blå propaganda, produserer "vitenskapelige" programmer som aktivt bedriver dyreplageri? Poenget er vel heller at alle i et samfunn finanserer deler de er lite interessert i. Jeg kunne f.eks. godt se for meg Norge uten militær (og inser at jeg er en av få når det gjelder dette). Men tross alt er det flertallet som bestemmer, ikke du eller jeg, hva samfunnet bruker penger på. Ja, for en flott sammenligning. NRK er underholdning, ikke nødvendig infrastruktur eller sikkerhetsstyrker. Du betaler ikke for min netflix. Om man skal insistere på at NRK på en eller annen måte er "samfunnsnytte", får man splitte opp NRK i to eller flere deler. En "samfunnsnyttig" del som er operert så billig som mulig, og en underholdningsdel som enten får ta betalt eller tjene penger på annet vis. Endret 28. oktober 2016 av likferd 13 Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Legg NRK lisensen over skatten. Milde Moses, hvor vanskelig kan det egentlig være?? Enig. Og legg pålogging på nettløsningen deres, så kan de som har betalt over skatteseddelen logge seg inn og se. De som absolutt ikke vil ha kunne jo fått skattefradrag istedenfor. 6 Lenke til kommentar
Marbash Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hvis det først skal være en avgift som alle skal bidra til, er vel det letteste å bake det inn i skatten? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 28. oktober 2016 Populært innlegg Del Skrevet 28. oktober 2016 Den norske er som kjent også byråkratisk og skjevfordelende. Den danske modellen er et sabla byråkrati og øker terskelen for at fattige skal få tak i godt nyhetsinnhold. Den tyske modellen er også sabla byråkratisk og går ennå lengre i å øke terskelen for fattige. Jeg ser ikke forskjellen på de to siste alternativene, men NRK bør ikke være et eget punkt på selvangivelsen. Det bør gå inn under generelle skatter slik at rike betaler mer enn fattige. Dette er god fordelingspolitikk. Amedia vil bare lobbyere pressestøtte til seg selv ved å så ideen om en gråsone mellom statlig medie og privat medie. Det beste hadde vært å avvikle hele gråsonen (pressestøtten) og la privat være privat mens statlig er statlig. 10 Lenke til kommentar
Harribo25 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Skjønner poenget ditt, men blir vel ikke helt det samme å sammenligne militæret. Jeg tenker de fleste faktisk IKKE vil betale lisens mens de fleste vil ha et militær. Dog blir det lisens uansett om 80% ikke vil ha det (prosenten var bare et eksempel). 2 Lenke til kommentar
Rune Lønjer Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Gjør det enkelt: ALLE må betale lisens, bortsett fra de som kan dokumentere at de kan unngå NRK, f.eks. pga blindhet, lav IQ eller på generelt grunnlag har meldt seg ut av samfunnet. Så du mener man har lav IQ eller meldt seg ut av samfunnet om man ikke ser på NRK ? 6 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Legg NRK lisensen over skatten. Milde Moses, hvor vanskelig kan det egentlig være?? Jup ta det over statsbudsjettet. Problemet er at nrk er livredde for denne siden de de da vil få kutt i trange tider, Alternativ er betalings tv. En generell avgift for alle er håpløst. Hvorfor skal ikke viktigere oppgaver en tv få en garantert øremerket skatt. 4 Lenke til kommentar
brannmannsam Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Jaggu på tide! Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 at det går an... hadde dette vært et privat selskap hadde det vært ramaskrik for lenge side og at de måtte finne andre løsninger, som f.eks innlogging for de som betaler lisens Hvorfor skal jeg/vi betale for en tjeneste vi ikke bruker? 4 Lenke til kommentar
Rune Lønjer Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Alle modellene som er fremlagt har gått ut på dato ! Det er ikke lenger en stats oppgave å drive underholdning ! Etter flere år med digital TV er det den enkleste ting i verden for NRK å kun la betalende kunder se sine medier ! Og klarer de det ikke på den enkle måten så får dagens ordning forbli slik at folk kan plombere sine tv ... som i seg selv også er galskap !! Velger de å sende fritt så får de selv ta støyten , i dagens samfunn er det brukerene som skal betale ! I tillegg så er dette makkverket av en utredning satt bort til Tore Olaf Rimmereid som tidligere har vært økonomisjef i NRK !! Endret 28. oktober 2016 av Rune Lønjer 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå