Gå til innhold

[Løst] Lavt volum på CD dekoder

Anbefalte innlegg

Byttet nylig til en ny (gammel) CD dekoder HDPVR. Men lyden på denne er latterlig lav, må ha volumet på tv`en på rundt 70-80 % for at jeg skal høre noe. Det virker ikke som det går an å øke volumet på selve dekoderen, når jeg bruker volumknappene blinker fjernkontrollen for at det er tv`en som blir påvirket. Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken HD PVR er det snakk om? Kabel eller parabol?

Det skal være indikator oppe i venstre hjørne når du stiller volumet på fjernkontrollen på en vanlig tv-kanal. Merker selv ellers på CD Parabol sin HD PVR at jeg har noe lavt volum ved filmleie i Go, men ved Live TV er det "normalt". 

Lenke til kommentar

Kontrollen har sannsynligvis blitt koblet opp mot en TV en gang i tiden, slik at volumknappene på kontrollen er stilt inn til å fungere på TV'en, og ikke dekoderen.

Du kan prøve ên ting for å koble den opp på din nåværende TV:

Skru volum opp på TV slik at du kan høre noe

- Hold inne knapp 1 og 3 samtidig, til det begynner å lyse på TV knappen oppe i høyre hjørne

- Hold så inne MUTE knappen frem til den "muter" lyden på TV'en, slipp knappen så fort som mulig når dette skjer.

- Trykk deretter på "Decoder" knappen for å gå ut av programmeringsmodus.

Det som forhåpentligvis har skjedd nå, er at du har koblet kontrollen til den nåværende TV'en din. Hvis det ikke fungerer, må du ringe CD for å få tak i knapp-kombinasjonen for å nullstille kontrollen (husker ikke denne helt akkurat nu).

Endret av Konkulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...