Stampy Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hei, Jeg tenkte å lage en "dingseboms" som mottar signaler fra telefon. Når telefonen ringer eller får en melding så skal det lyse i denne tingen. Er det noen som vet hva jeg trenger og hvor jeg kan få kjøpt det? Planen er at den ikke skal bli større enn en 1 1/2 20-kroning i omkrets og ikke mer enn 1 1/2 cm i høyde. Egentlig som et litt stort armbåndsur. Jeg har ingen peiling på elektronik, men resten tror jeg at jeg skal finne ut av. Håper noen kan hjelpe Mvh Stampy Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Jeg ville vel valgt meg et enklere prosjekt å starte med, hvis jeg ikke hadde peiling. Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Men da har ikke du den samme mentaliteten og pågangsmotet som jeg har Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ville startet med en liten bluetooth-dongel som telefonen kan si fra til. Deretter kan du sikkert koble til noe lysgreier og en krets for blinking. Du trenger selvsagt også en app som sørger for at telefonen sier fra. Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 30. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2016 Jeg tenkte mer på noe enklere. Noe som fanger opp signaler. Men tror jeg har tenkt litt feil i utgangspunktet. Tror jeg trenger noe nærmere en alarm, men isteden for å lage lyd, så lyser den. Takk for svar uansett Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 GSM-signalene er krypterte, så de er ikke så lett å fange opp Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Du kan kjøpe en slik som dette, og ta fra hverandre og se hvordan den er bygd? Lenke til kommentar
Stampy Skrevet 31. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2016 Du kan kjøpe en slik som dette, og ta fra hverandre og se hvordan den er bygd? Se der ja Det er noe sånt jeg tenkte å få til. Kanskje jeg bare kan lodde på noen nye lamper og utvide batterikapasiteten? Selvfølgelig legge dette inn i en mindre beholder Får se hva det blir til etterhvert, jeg starter ikke før etter eksamen dette semesteret Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå