TcB Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Jeg har et problem, finner ikke ut hvordan jeg kan finne byte-størrelsen til følgende $ls my $ls = `ls -l`; Noen som kan si meg hvordan jeg finner byte størrelsen??? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 bruk "length" funksjonen for å finne antall chars hvis det er det du vil. oneliner: perl -e '$a = `ls -l`;print length $a,"\n"' Lenke til kommentar
TcB Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 hadde tenkt med størrelsen i bytes, med tanmke på overføring med send() og recv() Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) hm.. de kan vel lese x antall bytes untill EOF? edit: lese x antall bytes av gangen mente jeg. Endret 28. november 2003 av Torbjørn Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 En streng av typen `ls -l`består av chars, hver char er 1 byte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå