Gå til innhold

Ved Eikesdalsvatnet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott landskapsbilde fra kjent sted. De nederste greinene på høyre side skjemmer litt, men jeg vet hvor vanskelig det er å klone bort slikt. Jeg bruker å pynte litt på himmelen med gradert filter i LR. Hvis man ikke er tilhenger av HDR, hvilket jeg ikke er, er dette et nyttig verktøy. Godt komponert.

Mvh Gunnar

Hei Gunnar. :)

Kan du legge filter bare på himmelen i LR?

Dette bildet er redigert i Snapssed på Pad'en med mild (fake) HDR for å få litt fram i himmelen nemlig... :)

Kloning av kvistene, ble i grunnen ikke vurdert engang ;)

Takk for nyttig tilbakemelding, og ha en finfin dag. :)

Lenke til kommentar

Flott landskapsbilde fra kjent sted. De nederste greinene på høyre side skjemmer litt, men jeg vet hvor vanskelig det er å klone bort slikt. Jeg bruker å pynte litt på himmelen med gradert filter i LR. Hvis man ikke er tilhenger av HDR, hvilket jeg ikke er, er dette et nyttig verktøy. Godt komponert.

Mvh Gunnar

Hei Gunnar. :)

Kan du legge filter bare på himmelen i LR?

Dette bildet er redigert i Snapssed på Pad'en med mild (fake) HDR for å få litt fram i himmelen nemlig... :)

Kloning av kvistene, ble i grunnen ikke vurdert engang ;)

Takk for nyttig tilbakemelding, og ha en finfin dag. :)

Hvis du ser på mitt bilde fra Burgas, så har jeg brukt gradert filter på i utgangspunket en hvit himmel. Dette kan du snu og vende på alt etter behov - det kan være høyre-/venstresiden og bakken. Jeg som reiser rundt med billigkamera og standardobjektiv bruker LR flittig for å skjule det jeg taper ved å ikke bruke mitt fullformat med fastopptikk. Jeg var litt betatt av utstyret tidligere, med har funnet ut at gleden ved å ta bilder kan gjøres lettere ved lite kamera og "Lightroom".

Ha en fin dag! Mvh Gunnar

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Nydelig landskapsbilde , flott komponert med veien innover i bildet samt trærne langs den som et av høydepunktene .De nederste greinene til høyre synes jeg ikke forstyrrer så mye da de ikke stikker seg så mye ut mot det mørke grå fjellet . Her er det grønt og frodig , det ser ikke så høstlig ut her . Flotte fjell i bakgrunn samt en himmel som ofte er av den grå og kjedelige sorten . Denne himmelen med det grå lyset gir jo gode lysforhold for fotografering . En kan selvfølgelig øke cyan nivået noe samt redusere høylyset noe for å gjøre himmelen noe mindre "kjedelig" .

Selv bruker jeg programmet DxO Optics Pro Elite 11 der jeg har to funksjoner : Smart Ligtning og Clear View som jeg bruker for slike grå og kjedelige himmel .

Men de må brukes med måte uansett .

Mvh

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...