Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ved Eikesdalsvatnet Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Flott landskapsbilde fra kjent sted. De nederste greinene på høyre side skjemmer litt, men jeg vet hvor vanskelig det er å klone bort slikt. Jeg bruker å pynte litt på himmelen med gradert filter i LR. Hvis man ikke er tilhenger av HDR, hvilket jeg ikke er, er dette et nyttig verktøy. Godt komponert. Mvh Gunnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Flott landskapsbilde fra kjent sted. De nederste greinene på høyre side skjemmer litt, men jeg vet hvor vanskelig det er å klone bort slikt. Jeg bruker å pynte litt på himmelen med gradert filter i LR. Hvis man ikke er tilhenger av HDR, hvilket jeg ikke er, er dette et nyttig verktøy. Godt komponert. Mvh Gunnar Hei Gunnar. Kan du legge filter bare på himmelen i LR? Dette bildet er redigert i Snapssed på Pad'en med mild (fake) HDR for å få litt fram i himmelen nemlig... Kloning av kvistene, ble i grunnen ikke vurdert engang Takk for nyttig tilbakemelding, og ha en finfin dag. Lenke til kommentar
Gunnar Fagerli Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Flott landskapsbilde fra kjent sted. De nederste greinene på høyre side skjemmer litt, men jeg vet hvor vanskelig det er å klone bort slikt. Jeg bruker å pynte litt på himmelen med gradert filter i LR. Hvis man ikke er tilhenger av HDR, hvilket jeg ikke er, er dette et nyttig verktøy. Godt komponert. Mvh Gunnar Hei Gunnar. Kan du legge filter bare på himmelen i LR? Dette bildet er redigert i Snapssed på Pad'en med mild (fake) HDR for å få litt fram i himmelen nemlig... Kloning av kvistene, ble i grunnen ikke vurdert engang Takk for nyttig tilbakemelding, og ha en finfin dag. Hvis du ser på mitt bilde fra Burgas, så har jeg brukt gradert filter på i utgangspunket en hvit himmel. Dette kan du snu og vende på alt etter behov - det kan være høyre-/venstresiden og bakken. Jeg som reiser rundt med billigkamera og standardobjektiv bruker LR flittig for å skjule det jeg taper ved å ikke bruke mitt fullformat med fastopptikk. Jeg var litt betatt av utstyret tidligere, med har funnet ut at gleden ved å ta bilder kan gjøres lettere ved lite kamera og "Lightroom". Ha en fin dag! Mvh Gunnar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Flott landskapsbilde lady H Liker meg i slik natur God h...elg ! Leif 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Flott landskapsbilde lady H Liker meg i slik natur God h...elg ! Leif Ja, vi skulle tatt oss en sykkeltur der, tror du ikke? Dette er kommunen som Kurt Asle Arvesen kommer ifra (syklisten) Lenke til kommentar
Fredrik N. Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Her har jeg vært en gang. Flott komponert bilde fra det vakre landskap! 1 Lenke til kommentar
Jimmyag Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Fint bilde Helene. Er fremdeles så grønn der? 1 Lenke til kommentar
sussss Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hvilken vidunderligt sted at færdes..bare man var der lige nu..rigtig flot motiv hilsen Suss 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Her har jeg vært en gang. Flott komponert bilde fra det vakre landskap! Takk skal du ha Fredrik. Det er veldig fint der. Og i andre enden av vannet, Eikesdalen altså, der skulle jeg veldig gjerne syklet inn gjennom dalen, DER er fint der! Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Fint bilde Helene. Er fremdeles så grønn der? Hei Jimmy! Nei da, nå er det høstfarger i massevis her. Dette bildet er fra juli det. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Hvilken vidunderligt sted at færdes..bare man var der lige nu..rigtig flot motiv hilsen Suss Nå bugner det nok av høstfarger der tenker jeg, sikkert kjempefint! Lenke til kommentar
Roar F. Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Fint bilde ja. Litt problematisk ute på høyre kant med det "umotiverte" fjellet og de greinene. Kanskje om du kuttet slik at alle kvistene utenom den lengst til venstre, ble fjernet? Skarpt og fint og gode farger uansett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Nydelig landskapsbilde , flott komponert med veien innover i bildet samt trærne langs den som et av høydepunktene .De nederste greinene til høyre synes jeg ikke forstyrrer så mye da de ikke stikker seg så mye ut mot det mørke grå fjellet . Her er det grønt og frodig , det ser ikke så høstlig ut her . Flotte fjell i bakgrunn samt en himmel som ofte er av den grå og kjedelige sorten . Denne himmelen med det grå lyset gir jo gode lysforhold for fotografering . En kan selvfølgelig øke cyan nivået noe samt redusere høylyset noe for å gjøre himmelen noe mindre "kjedelig" . Selv bruker jeg programmet DxO Optics Pro Elite 11 der jeg har to funksjoner : Smart Ligtning og Clear View som jeg bruker for slike grå og kjedelige himmel . Men de må brukes med måte uansett . Mvh Alec Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg