Gå til innhold

Tidligere Opera-utvikler går hardt ut mot bransje: – Dere driver med svindel!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google vil blant annet vite hvem avsenderen er, om designet er tillitvekkende og om innholdet har fokus, eller om det nedlesset i reklame. -- Er det ensbetydende med at da kommer du høyt opp på Google lista om du er nedlesset med reklame, spesielt Google sin - kan i hvert fall virke sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Google leter etter godt, informativt innhold, til glede for leserne. "

 

Sikkert, og julenissen finnes sikkert også. Nei, det som havner først er som regel reklametreff, etter det er det mye betalte treff, og etter det annnet.

 

Men reklametreff er bare første skritt. Det er fint å tiltrekke seg oppmerksomhet, men når du har oppmerksomheten, må du klare å konvertere det til interesse. Det er da du får de klikkene som Google tar betalt for. Derfor er det naturlig at Google vil prioritere det innholdet.

 

For eksempel, hvis du skriver lange artikler og folk kommer tilbake, så behøver ikke Google å forstå hva du har skrevet for å vite at du skriver noe interessant. De kan analysere brukerne på sin side, så de er ikke så avhengige av dine nøkkelord. Hvis jeg var Google, ville jeg ha rangert innhold som ikke kom fra søkemotoren deres høyest, fordi det betyr at noen har anbefalt det innholdet og at du har oppsøkt det direkte. Det de trenger, er å måle adferden til brukerne dine. En av de tingene som fører til maskinell tillit, er lange artikler som får brukerne til å komme tilbake gang på gang.

 

Det er enkelt å programmere en robot til å generere riktige nøkkelord for å tiltrekke seg oppmerksomhet. Men det gjør folk irriterte og mindre villige til å faktisk klikke på lenker.

Lenke til kommentar

"Google leter etter godt, informativt innhold, til glede for leserne. "

 

Sikkert, og julenissen finnes sikkert også. Nei, det som havner først er som regel reklametreff, etter det er det mye betalte treff, og etter det annnet.

 

Reklametreff får de jo ved å servere gode og relevante søkeresultater.

Lenke til kommentar

Er nesten litt skremmende å lese dette, hvor uvitende Willhelm er og hvor lite innsyn i hvordan SEO har utviklet seg over tid.

SEO er langt mer enn bare innhold, bare for å nevne noen nøkkelord:

Semantic oppsett

Alt og Title for bilder

Dupliserte titler og meta tekster

Duplisert innhold

Oppsett av canonical

URL Rewrites

Korrekt oppsett av sitemaps

Korrekt oppsett av robots.txt

 

Dette er bare noen av tingene man må se på, og de fleste som driver med nettsider har ikke anelse hva 99% av dette er, en nettside med godt innhold med fint design er ikke ensbetydende for en god rangering i søkemotorer.

SEO innebærer også en tilknytning til sosiale medier, hastighet av nettside, mobilvennlighet (Særs AMP som er relativt nytt).

Lenke til kommentar

Dette er bare noen av tingene man må se på, og de fleste som driver med nettsider har ikke anelse hva 99% av dette er

 

De fleste som driver med nettsider har nok helt sikker benyttet validatoren til W3C en gang eller to, og flere av tingene du nevner fører til ugyldig HTML, som er noe de fleste oppdager.

Det resterende kommer opp som feil i en hvilken som helst online sjekk.

 

SEO, for de som driver med den slags, dreier seg nok fremdeles mest om lenkebygging og innhold, ikke semantikk, gyldig markup, og at nettsiden faktisk fungerer.

Lenke til kommentar

Er nesten litt skremmende å lese dette, hvor uvitende Willhelm er og hvor lite innsyn i hvordan SEO har utviklet seg over tid.

SEO er langt mer enn bare innhold, bare for å nevne noen nøkkelord:

Semantic oppsett

Alt og Title for bilder

Dupliserte titler og meta tekster

Duplisert innhold

Oppsett av canonical

URL Rewrites

Korrekt oppsett av sitemaps

Korrekt oppsett av robots.txt

 

Dette er bare noen av tingene man må se på, og de fleste som driver med nettsider har ikke anelse hva 99% av dette er, en nettside med godt innhold med fint design er ikke ensbetydende for en god rangering i søkemotorer.

SEO innebærer også en tilknytning til sosiale medier, hastighet av nettside, mobilvennlighet (Særs AMP som er relativt nytt).

 

Jeg klarer ikke helt å se hvordan noe av dette er relevant for foredraget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...