mutamata Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hei! Jeg har fått denne på EU-Kontrollen: 4.1.5 Hovedlykter ‐ automatisk nivåregulering (dersom det er obligatorisk) a) Innretningen virker ikke, Begge sider Noen som har noe tips om hvor feilen her ligger? Gjelder Audi A6 1.8T 2001 Finner ikke noe særling på google, og har ikke så god peiling selv. Tusen takk! Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Sånn bare for å kaste ett HEEEEELT sinnsykt forslag ut i lufta, hva med å spørre på verkstedet/ett audi verksted etc? De kan jo gi en pekepinn og hvis du ikke har peiling, ja da skjønner jeg dette her enda mindre. Endret 27. oktober 2016 av meg0709 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Vanlige problemer på BMW er ihvertfall at sensorene som sitter på for- og bakstilling knekker, eller at mekanismen inni lykta knekker. Er du skikkelig uheldig så kan det være kontrollmodulen som må byttes. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Bare for å forstå feilen: Har bilen xenon og automatisk høyderegulering, eller har den halogen og 0-1-2-3-regulering ved lysbryteren? Fikk feil på den ene siden på en gammel Astra jeg hadde før, her var det selve steppermotoren som justerer lykten som var defekt. Byttet motoren, og alt var i orden. Dersom begge sider slutter å virke samtidig er det trolig en mer omfattende feil. Endret 28. oktober 2016 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
kretuk Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Det ligger sannsynligvis lagret en feilkode. Kan være sensor foran eller bak evt. staget på sensoren som er defekt. Kan også være feil på ledningsnett. Få lest av feilkoder, så får du et hint i riktig retning :-) Lenke til kommentar
Gamle ørn Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Regner med at dette er xenon lys, ettersom det står automatisk nivåregulering. Lyktene reguleres i forhold til demperne, så jeg regner med at sensoren sitter på de fremre dempertårnene et sted. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 30. oktober 2016 Del Skrevet 30. oktober 2016 (endret) Hvis du er heldig så kan du bare nappe ut sikring nr.10 så vil du ikke få varsel om feil på regulering men feilen er jo fortsatt der. Sensoren sitter nede på venstre fremre bærearm. Endret 30. oktober 2016 av billywillie Lenke til kommentar
mutamata Skrevet 4. november 2016 Forfatter Del Skrevet 4. november 2016 Takk for hjelpa folkens! Fant ut at det var festet nedest stagget på sensoren som var brekt av. Festet den med strips, og den gikk gjennom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå