Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til matteoppgave

Anbefalte innlegg

post-420627-0-59026200-1477594429_thumb.jpg

Punkt A: Negativ (største x-verdi)

Punkt B: Negativ (minste x-verdi)

Punkt C: Nullpunkt

Punkt D: Positiv (minste x-verdi)

Punkt E Posistiv (største x-verdi)

Dette er min svar på oppgaven, men ifølge ei veninne i klassen mente hun at dette var feil. Noen som har noen innspill her? Jeg som tenker feil?

:)  Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den eneste du har fått rett på er D.

Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen.

Ok, takk for svar begge to :) Jeg har nok tenkt litt feil her ser jeg.

Da må det jo bli A: positiv størst x verdi, B: null, C: negativ størst x verdi, D: positiv min x verdi og E: negativ min x-verdi, om jeg har skjønt dere riktig?

Lenke til kommentar

Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen.

Da må det jo bli A: positiv størst x verdi, B: null, C: negativ størst x verdi, D: positiv min x verdi og E: negativ min x-verdi, om jeg har skjønt dere riktig?

Jeg skjønner ikke helt hva disse største x verdiene skal representere? E har jo høyest X verdi da den er lengst til høyre på x aksen?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva disse største x verdiene skal representere? E har jo høyest X verdi da den er lengst til høyre på x aksen?

Det var de svaralternativene jeg fikk oppgitt, men det er mulig jeg har jobbet litt for lenge med matte i dag, og at det er jeg som tuller fælt med den oppgaven ;)

Lenke til kommentar

Punkt A: Positiv (minste x-verdi)

Punkt B: Nullpunkt

Punkt C: Negativ (minste x-verdi)

Punkt D: Positiv (største x-verdi)

Punkt E Negativ (største x-verdi)

Takk for hint og tips folkens! :) Da la jeg inn de samme svarene litt før du posten, men da har vi fått riktig begge to!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...