Marte87 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Punkt A: Negativ (største x-verdi) Punkt B: Negativ (minste x-verdi) Punkt C: Nullpunkt Punkt D: Positiv (minste x-verdi) Punkt E Posistiv (største x-verdi) Dette er min svar på oppgaven, men ifølge ei veninne i klassen mente hun at dette var feil. Noen som har noen innspill her? Jeg som tenker feil? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Den deriverte forteller noe om når funksjonen, stiger eller synker. I mellom er det nullpunkt. A:Positiv verdi(da grafen stiger) B: 0, da grafen går fra å stige til å synke C: negativ da grafen synker osv. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Den eneste du har fått rett på er D. Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen. Lenke til kommentar
Marte87 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Den eneste du har fått rett på er D. Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen. Ok, takk for svar begge to Jeg har nok tenkt litt feil her ser jeg. Da må det jo bli A: positiv størst x verdi, B: null, C: negativ størst x verdi, D: positiv min x verdi og E: negativ min x-verdi, om jeg har skjønt dere riktig? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Den eneste du har fått rett på er D. Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen. Ok, takk for svar begge to Jeg har nok tenkt litt feil her ser jeg. Da må det jo bli A: positiv størst x verdi, B: null, C: negativ størst x verdi, D: positiv min x verdi og E: negativ min x-verdi, om jeg har skjønt dere riktig? Jeg skjønner ikke helt hva disse største x verdiene skal representere? E har jo høyest X verdi da den er lengst til høyre på x aksen? Lenke til kommentar
Marte87 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Den eneste du har fått rett på er D. Jeg tror det du blander mellom den deriverte og den dobbeltderiverte. Husk at den deriverte forteller om stigningen på funksjonen, mens den dobbeltdervierte forteller om krumningen. Ok, takk for svar begge to Jeg har nok tenkt litt feil her ser jeg. Da må det jo bli A: positiv størst x verdi, B: null, C: negativ størst x verdi, D: positiv min x verdi og E: negativ min x-verdi, om jeg har skjønt dere riktig? Jeg skjønner ikke helt hva disse største x verdiene skal representere? E har jo høyest X verdi da den er lengst til høyre på x aksen? Det var de svaralternativene jeg fikk oppgitt, men det er mulig jeg har jobbet litt for lenge med matte i dag, og at det er jeg som tuller fælt med den oppgaven Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 D og E er iallefall positiv/negativ med størst x verdi. Lenke til kommentar
ompalompa_96 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Punkt A: Positiv (minste x-verdi) Punkt B: Nullpunkt Punkt C: Negativ (minste x-verdi) Punkt D: Positiv (største x-verdi) Punkt E Negativ (største x-verdi) Lenke til kommentar
Marte87 Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Punkt A: Positiv (minste x-verdi) Punkt B: Nullpunkt Punkt C: Negativ (minste x-verdi) Punkt D: Positiv (største x-verdi) Punkt E Negativ (største x-verdi) Takk for hint og tips folkens! Da la jeg inn de samme svarene litt før du posten, men da har vi fått riktig begge to! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå