Gå til innhold

Nå er Apples nye MacBook Pro endelig offisiell

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syntes dette var spennende saker. Likte spesielt at de ga et spark mot MacBook Air, med en litt rimeligere utgave av Pro. :)

Rimeligere utgave? ??
Nja altså. Den er vel like rimelig hvis man sammenligner speccs mot forrige modell. Altså veilende pris på forrige modell (med 256gb ssd og 8gb ram). I tillegg får den en mye bedre skjerm, raskere hdd og tynnere/lettere. Samt dobbelt så stor touchpad. Så er jo ikke så ille.

Men er enig at inngangssummen er stiv.

Nå har jo prisen på elektronikk skutt i været. Husker når jeg kjøpte bose qc 25 når det kom ut. Da tror jeg vanlig pris var under 2000. Og nå koster det jo en del mer (veilende).

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar

Syntes dette var spennende saker. Likte spesielt at de ga et spark mot MacBook Air, med en litt rimeligere utgave av Pro. :)

Rimeligere utgave? ??

Ja, altså rimeligere enn utgaven med touch bar. :) Fortsatt pinnestiv pris, det skal ingen si noe på. Synes både Apple og Microsoft priser seg ut av privat-segmentet totalt med denne generasjonen. Fint å se hva som er mulig å få til, men det blir med det i denne omgang.

Jeg hadde en drøm om pris under 20 000 kr, slik at jeg kunne solgt min 2013-modell og kjøpt den nye. ^^

Lenke til kommentar

Den "midterste" 13 tommer kunne gjerne vært 3k billigere. Då hadde jeg gått for den så å si med en gang. 15k er grei pris. 19k er alt for overkill.

Sitter på en MBA mid 2012, 2ghz i7, 8gb ram. Blir ikke så mye av oppgradering til MBP, føler jeg. Touchbar er grei den, men nokså spesifikk. Det tar også ganske lang tid før appene blir tilpasset til den. 4 USB-C er meget bra, men igjen, det tar tid før det blir støtte for denne teknologi/den sprer seg skikkelig. 

Kan hende jeg slår til på tilbudet en gang frem i tid. Kanskje når DNB kjører 20% på sin mastercard. Men kommer ikke til å forhåndsbestille den i alle fall. 

Lenke til kommentar

Den "midterste" 13 tommer kunne gjerne vært 3k billigere. Då hadde jeg gått for den så å si med en gang. 15k er grei pris. 19k er alt for overkill.

Sitter på en MBA mid 2012, 2ghz i7, 8gb ram. Blir ikke så mye av oppgradering til MBP, føler jeg. Touchbar er grei den, men nokså spesifikk. Det tar også ganske lang tid før appene blir tilpasset til den. 4 USB-C er meget bra, men igjen, det tar tid før det blir støtte for denne teknologi/den sprer seg skikkelig. 

Kan hende jeg slår til på tilbudet en gang frem i tid. Kanskje når DNB kjører 20% på sin mastercard. Men kommer ikke til å forhåndsbestille den i alle fall. 

DNB kjører jo 20% nå. Expert godtar forhåndsbestillinger. Så lenge det aksepteres kan man bestille den så lenge den blir lagt ut for salg.

Lenke til kommentar

Positivt overrasket av Touch Bar-en. Blir nok et godt tilskudd til Office-pakken når de legger til støtte for dette. Ellers har jeg også en våt drøm om at mer spesialiserte program får støtte for dette, men det kommer vel ikke akkurat med det første hvertfall. Også positiv til den nye skjermen og så er jeg vel en av få som setter pris på at den blir mindre og lettere (tykkelse bryr meg ingenting).

Ellers utrolig skuffet over portene. Måtte le når de presenterte det. Ble framstilt som en vidunderport som var HDMI, Thunderbolt, USB, lading etc i én port. Joda, men det kreves fortsatt overganger for alt. Prisen er jo også helt latterlig. Da jeg kjøpte den første retina MBP-modellen betalte jeg ca 18k for modellen ett hakk opp fra basemodellen og oppgradert til 16GB minne.

Lenke til kommentar

Litt køddent at de fjerner HDMI. Bruker MYE hdmi på å koble meg opp på diverse møterom med prosjektor. Det føles som en skikkelig nedtur å gå til bake til Macbook Air-tidene der man måtte bruke HDMI adapter. Glemte de igjen på møterom både her og der. Detta var bare køddent Apple!

Kjører en del test VM´er lokalt for å kjøre Demo på diverse produkter. Tok det for gitt at de nå kom til å komme med 32 GB minne så det var en skikkelig skuffelse at det fortsatt kun er støtte for 16 GB minne.

Eneste som fortsatt trekker voldsomt opp på Mac er trackpadden. Hadde de kommet med noe like smooth på andre OS hadde jeg konvertert

Lenke til kommentar

DNB har mastercardtilbud nå i 2 dager

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

I utgangspunktet tenkte jeg at basisutgaven uten touch bar ville bli et greit valg, men prisen blir litt vel drøy. Ikke minst at de på det som altså skal være pro utgaven bare har 2 thunderport porter...

Lenke til kommentar

Lenovo prøvde seg jo på dette for et par år siden: http://blog.lenovo.com/en/blog/introducing-the-new-thinkpad-x1-carbon uten videre hell i og med at det forsvant året etter. Får se om Apple får det til.

Lenovo kontrollerer ikke operativsystemet og har liten påvirkning på økosystemet for utviklere. Apple gjør derimot dette til grunnleggende funksjonalitet på OS-nivå, støtter det i alle sine egne programmer, og oppfordrer andre utviklere til å også støtte funksjonaliteten.

Lenke til kommentar

Hvorfor koster dette så mye? Er det fordi dem har tatt med 3,5mm minijack i maskinen? Trodde dette var gammeldags teknologi som skulle byttes ut?

Godt spørsmål. Microsoft(og sikkert flere?) ligger på samme prisnivå. Noe kan nok skyldes på krona, men Mac har aldri vært billig hvis man kun sammenligner CPU/GPU/RAM og SDD i andre maskiner.
Lenke til kommentar

En ting jeg legger litt merke til ang 3.5mm på disse nye maskinene, er at de har satt 3.5mm på feil side av USB-C for folk som bruker en vinklet 3.5 mm plugg. De kunne satt den lengre frem (til venstre for USB-C), sånn at man slapp og rote med å vri på den når man skal putte i feks lading på den siden

Ikke et stort problem, bare en liten observasjon :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...