makkanhagen Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hei, nærmeste jeg fant elektro. Har en oppgave der jeg skal regulere vannet i en tank. Er en føler i bunn og en i topp. Den i topp skal starte en pumpe, mens den i bunn skal stoppe pumpa. Skal tegne styrestrøm til dette, hvordan bør den tegnes? Med vann midt i tanken eller uten vann i tanken slik at den nederste sensoren ikke blir påvirket? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hva skal du med vann i styrestrømmen? Og, skal pumpa tømme tanken? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Skal tegne styrestrøm til dette, hvordan bør den tegnes? Med vann midt i tanken eller uten vann i tanken slik at den nederste sensoren ikke blir påvirket? Ignorer vannstand. Du skal tegne uten spenning på anlegget. Endret 27. oktober 2016 av RRhoads Lenke til kommentar
makkanhagen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Hva skal du med vann i styrestrømmen? Og, skal pumpa tømme tanken? Pumpa skal tømme tanken ja. Læreren min tegnet at vannet er midt på tanken slik at den ene føleren ligger inne på tegningen. Det vil jo fungere, men usikker på om man skal tegne det slik? Har jo lært at alt skal tegnes i spenningsløs tilstand. Takk for svar. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Alt skal tegnes i normal tilstand. Altså uten noe vann. Lenke til kommentar
makkanhagen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Da blir det slik? Sensorene legger inn ved deteksjon av vann. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Det ser korrekt ut. Kanskje du skal fikse symbolet på Y1. Jeg antar den er NO og streken gjennom den er en glipp? Endret 27. oktober 2016 av Nedward Lenke til kommentar
makkanhagen Skrevet 27. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2016 Det ser korrekt ut. Kanskje du skal fikse symbolet på Y1. Jeg antar den er NO og streken gjennom den er en glipp? Takk for svar. Det er NO, streken er en glipp ja. Tegnet noe raskt nå. Læreren min tegnet denne som NC, men da tenkte han sikkert at vannet lå i midten av tanken slik at denne ble påvirket. Dette blir da feil siden alt skal være vann/spenningsløst? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå