98- Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 noen god sprit under 22% og ikke altfor dyr? Lenke til kommentar
Mr.Crypto Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Personlig syns jeg du må noe lenger opp i %, men nå liker jeg smaken av litt sterkere ting, f.eks captain morgan. Før i tiden når jeg ikke var gammel nok, var det mye mojito (eller hvordan det skrives) det gikk i. Du kan også kjøpe Kalinka (tror jeg det heter), som er billig 21,9% sprit som smaker jævlig rent, men ok hvis du bruker blandevann. Vikingfjord har mye ok smaker også såklart. Endret 27. oktober 2016 av Mr.Crypto Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Brukte å kjøpe Vikingfjord Ice Shot Cactus Blossom & Lime og blanda med iste eller sprite. Funka greit. Ice Shot Pure hvis du vil ha uten smakstilsetninger. Fordrar ikke smaken til Kalinka 21 som Crypto nevnte. Men en gang lagde jeg docshot av den, smakte ganske godt. Da slapp jeg å blande den ut for å få god smak. Bare å kjøp en pose grønn doc, smelt innholdet og hell oppi i god tid før spriten skal drikkes. På samme vis som man lager tyrker. Endret 27. oktober 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Mato Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 tenker du blank eller med smak ? om du er ute etter blank barnesprit så har så er denne den billigste , men de fleste koster ca det samme https://www.vinmonopolet.no/vmpSite/Land/Polen/Dworek-20/p/9112602 , så lenge du ikke skal drikke det bart er det ikke så mye som skiller blank sprit i smak , ivertfall ikke når det for det meste er vann i flasken Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Du kan kjøpe Tik Tak (20%) (smaker bedre enn Kalinka) og blande ut med noe du liker. Selv brukte jeg appelsinjuice, funket fint det. Battery har jeg hørt andre blander med. Eller så kan du prøve Smirnoff North, den smaker greit og går lett ned uten at du trenger å blande den ut. Sleng i ett par isbiter, da denne smaker best når den er iskald. Den er på 20% også: Endret 31. oktober 2016 av Captain Kuijt Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Er jo ikke vits å blande så svak sprit ut med noe.. Hvis du er litt på han så går det ned bart som vann.. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Styrken varierer mellom 20, 21 og 21,9%. Omregnet til 20% 50cl er den billigste Kalinka 22 på 70 cl flaske til 130 kr, Kirow Tiktak 133, og noen andre opp til Premium Baze til 139. Ingen stor forskjell m.a.o. Unntaket er Vikingfjord til 154 og hele 180 kr for 50 cl flaske. Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Baileys Det blir en jo kvalm av i store mengder .-. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Baileys Det blir en jo kvalm av i store mengder .-. Ikke følger den kriteriet om 'ikke altfor dyr' heller. Elsker Baileys... men billig er den ikke og det er defintivt ikke noe å drikke seg full på med mindre man har som mål å hate Baileys for resten av livet. Endret 28. oktober 2016 av Zork Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Skal man bli drita og ikke får lov å kjøpe brennevin så drikk heller noen flasker ok rødvin, mye bedre enn skvipet over her. 1 Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Mange 18-19-åringer er ikke vant med å drikke vin, og hvit- og rødvin liker en ikke første gangen en smaker det. (I likhet med bart brennevin, for øvrig.) Noe som oppfattes som "sur saft" er følgelig ikke å anbefale som festdrikk til de i den aldersgruppa. Svak sprit utblanda, eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden. Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det. Eneste grunnen til at øl er såpass populært er vel at det er billig og lett tilgjengelig sammenlignet med det meste annet. Lenke til kommentar
Børt-Erik Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ikke under 22% akkurat, men kult læll, Crysta Skull Vodka. Du får den på polet. Jeg har en stående i hylla. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden. Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det. Eneste grunnen til at øl er såpass populært er vel at det er billig og lett tilgjengelig sammenlignet med det meste annet. Ja, helt enig i at øl ikke er godt de første gangene. Grunnen til at jeg tok med øl, er at de fleste(?) 18-19-åringer allerede har vent seg til å drikke øl hjemme og/eller kjøpt av kompiser. Øl er populært fordi det er utrolig godt (når en først har lært seg å like det). Lenke til kommentar
Captain Kuijt Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) eller øl (gjerne sterkøl), er en bedre inngangsport til alkoholens vidunderlige (men ikke ufarlige) verden. Jeg har enda til gode å treffe noen som likte øl første gangen (eller gang 2 eller 3) de prøvet det. Hveteøl går bare ikke an å ikke like selv om det er første gang. Bedre øl finnes ikke. Sånn vanlig pilsner øl (Heineken, Hansa, Tuborg, osv) kaller de "slootwater" (grøftvann) i Nederland. At folk klarer få i seg det sølet fatter jeg ikke. Endret 29. oktober 2016 av Captain Kuijt Lenke til kommentar
Drømmeren Skrevet 7. november 2016 Del Skrevet 7. november 2016 Jeg sverger til dworek 20 eller tiktak hvis jeg skal ha noe under 20%, kun på grunn av prisen.. skal ikke si det smaker noe godt. Da kan jeg blande med det jeg vil, for eksempel appelsinjuice og sånn mix for drinker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå