Gå til innhold

VoLTE og støtte for mobiler


Anbefalte innlegg

Hva tror dere vil skje med VoLTE støtte for mobiler som nå er på markedet og som ikke har fått aktivert dette hos operatørene?

 

Har selv en LG G4 som jeg mener skal ha VoLTE støtte men som ikke har fått aktivert støtte ennå.

 

Vil operatørene konsentrere seg om de som allerede har blitt aktivert og heller satse på kun nye og kommende mobiler eller vil de i tillegg gi bred støtte etterhvert til alle mobiler som støtter teknologien? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mest trolig vil operatørene og produsentene konsentrere seg om nyere modeller. Android plattformen er likevel så fragmentert at det vil bli for store kostnader å utvikle nyere oppdateringer til utgamle modeller.

 

VolTE vil nok bli stort etterhvert, men det blir litt som mobiltelefoner på 90 tallet. "Nyere" modeller støttet SMS tjenesten, andre ikke. Etterhvert hadde alle muligheten for å sende og motta SMS'er.

Lenke til kommentar
Har selv en LG G4 som jeg mener skal ha VoLTE støtte men som ikke har fått aktivert støtte ennå.

Det er ikke så enkelt som at en telefon enten har eller ikke har volte støtte. Alle operatører har ulike kjernenett & radionett med tilhørende ulike konfigurasjoner. For at din LG telefon skal f.eks. kunne bruke Telenors volte løsning antar jeg at LG må først legge til Telenors config og Telenor må deretter verifisere kompatibiliteten.

 

Forøvrig er jeg enig i det Kynxx sier.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...