Gå til innhold

Vurdering av stinkende mann med en øl..

Delvis

Anbefalte innlegg

Dette innlegget ble slått stort opp på forsiden i en lokalavis i dag, under parolen et "sterkt møte" ..

Link

Første tanke da jeg leste det, at "hun var snill".. eller noe sånt. Men ganske snart slo det meg litt samme som kommentaren skrevet under, at det ikke sikkert ville falt i god jord hos den mannen.
Han ville antagelig blitt irritert om noen ville betale bussbilletten hans og sånt. Det ville vel de fleste?

Også, at det er litt typisk kvinne(jente)-ting å bedømme på andres vegne som der. Og egentlig stiller jeg spørsmål om det burde vært i avis i det hele tatt? Var det riktig eller feil gjort?

Om det ble kjent hvem denne personen er, kunne han føle seg uthengt mot sin vilje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det virkelig slikt i velferdsstaten?

Jeg trodde velferdstaten tok seg av alle slike personer som har det vanskelig. Er det ikke derfor alle deltar i "spleiselaget"? Som en slags forsikring der man blir tatt vare på når man får problemer som vedkommende her?

Man tilbys hjelp, men man står fritt til om man vil motta den eller ikke.

Denne mannen er antageligvis en liberalist som klarer seg helt fint selv, uansett hva andre måtte mene.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg trodde velferdstaten tok seg av alle slike personer som har det vanskelig. Er det ikke derfor alle deltar i "spleiselaget"? Som en slags forsikring der man blir tatt vare på når man får problemer som vedkommende her?

Hvor tror du han får pengene til å kjøpe øl, mat og ta buss fra?
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis han nekter å ta imot hjelp så kan man ikke tvinge det på ham. Men jeg vil tro at han mottar bidragene fra NAV med glede.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Han lever livet, han alkoholikeren. Han har råd og mulighet til å være det. Og sikkert all verdens dårlige unnskyldninger for å være det. 

Men igjen, det har også denne jenta som observerte han. Hvis du synes synd på en person, hvorfor kommentere lukten, utseende, klærne? 

Ja, det er helt riktig det, at hver og en av oss har en bakgrunn. Og ser man den, forstår man alle. Selv om det til syvende og sist er dumskap som råder fra ende til annen. 

Lenke til kommentar

Hvis du synes synd på en person, hvorfor kommentere lukten, utseende, klærne?

Hvorfor kan man ikke synes synd på en person, og samtidig beskrive hvor ille denne personen virker på sine omgivelser? Kan det være en sammenheng der, kanskje?

Ja, det er helt riktig det, at hver og en av oss har en bakgrunn. Og ser man den, forstår man alle. Selv om det til syvende og sist er dumskap som råder fra ende til annen.

Alle har en bakgrunn, og med viten om den kan vi forstå andre. Men å trekke inn dumskap er lite verdig. Det er en ignorant myte at folk havner i uføre på grunn av dumme valg de har gjort. Det er nemlig ikke alle som har hatt reelle valg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...