Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor får jeg kjøpt USB-pinne som er 4G modem?

Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg klarer ikke å finne 4G USB modem. Klarer ikke å finne hvilken innstilling på prisjakt.no som jeg skal velge for å finne alle tilgjengelige i Norge. Kommer bare 3G eller batteridrevne mobilmodemer. Jeg vil ha en 4G USB-pinne som jeg kan plugge i USB-porten på en wifi-ruter.

Men håper jeg får til å skru på "metered connection" med den konfigurasjonen. (Bruker windows 10)

Eller skal jeg bare holde meg til å bruke 4G-mobil eller 4G-ruter med batteri som wifi hotspot? Vil jo helst ha noe uten batteri, så jeg slipper å koble ut og inn strømkabelen hele tiden.

Og en grunn til at jeg vil ha separat ruter/modem er at jeg vil kunne snakke i mobil uten at alt annet blir avbrutt mens jeg snakker.

Noen tips? :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huawei E3372

Desverre finnes det kun slike med vanlig simkort da 4g+ finnes det ikke.

Vil advare å ha nanosim\microsim i en slik enhet da jeg har selv gjort det å må ødlegge enheten for å få ut simkortet igjen.

Router er en fordel hvis du har flere pcer, men fordelen er Asus\netgear routere ofte støtter å koble slike i usb porten å dele internet gjennom den, så ja det er litt billigere løsning men dagen mini router\ vanlig router koster ofte ikke mye mere f.eks hos chess om du ungår nedbetaling.

Kunne ønske selv gateway istedenfor router da det antakelig blir litt billigere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Huawei E3372

Desverre finnes det kun slike med vanlig simkort da 4g+ finnes det ikke.

Vil advare å ha nanosim\microsim i en slik enhet da jeg har selv gjort det å må ødlegge enheten for å få ut simkortet igjen.

Router er en fordel hvis du har flere pcer, men fordelen er Asus\netgear routere ofte støtter å koble slike i usb porten å dele internet gjennom den, så ja det er litt billigere løsning men dagen mini router\ vanlig router koster ofte ikke mye mere f.eks hos chess om du ungår nedbetaling.

Kunne ønske selv gateway istedenfor router da det antakelig blir litt billigere.

Takker!! :)

(Har mobilrouter med batteri fra før :) )

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare så du er advart, du må dobbelt og trippelsjekke at den 4G USB penna du velger støttes av routeren din før du handler, da disse ikke alltid er tut og kjør.

Routere kjører ofte er variant av Linux og er avhengig av støtte her for å fungere, og mange slike penner er laget for Windows bruk, og da blir det krøll på linja ganske raskt.

Så derfor krever det en del research for å finne det som matcher, og det som eventuellt vil fungere med firmwaren på din router.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...