Gå til innhold

shuttle pc støyer fortsatt for mye

Anbefalte innlegg

heisann, kjøpte meg en shuttle fordi jeg ville ha liten og stille pc, har byttet ut 80mm viften bak i shuttelen med en 12dB papst. det funket ypperlig.

har også seagate hardisk for lite støy, men jeg syntes fortsatt at kassa surrer for mye, må vel være PSU viften da...? lurer på om pcen knerter hvis jeg henger en zalman fanm8 på psu viften, har stor tru på at det ikke går helt bra.

kan jo muligens bytte ut psu viften? er vel 40mm ellerno. noen ideer?

mvh ANders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Strømforsyninga i Shuttle'n blir jo utrulig varm da, så du bør IKKE sette i en vifte som støyer/flytter mindre! Ta heller og ta av chassiset til PSU'et og da kan du kanskje montere en vifte som ikke bråker så, eventuelt en større en....

Noe slikt har jeg tenkt å gjøre hvertfall...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
heisann, kjøpte meg en shuttle fordi jeg ville ha liten og stille pc, har byttet ut 80mm viften bak i shuttelen med en 12dB papst. det funket ypperlig.

mvh ANders

Har gjort det samme med 80mm vifter på ca 21-26db, hvordan er temperaturen på CPU`en din??

opplevd noe kræsj el. noe annet?

Har også montert et 80mm papst 12db vifte utenfor kabinettet som blåser rett inn til skjermkortet, det funker veldig bra, viften på orginal skjermkortet bråket veldig mye og har fjernet det.

Lenke til kommentar
kan jo muligens bytte ut psu viften? er vel 40mm ellerno. noen ideer?

Heisann.

har lest litt på forumet en god stund nå og har endelig tatt meg bryet med å poste.

ang. støyen på PSU`en har jeg lest om en del som har moddet den med en annen vifte. Målene er 40x40x10mm. Du kunne jo skaffa deg en Papst412F fra Microplex, og kutte+lodde kablene på PSUen. Tror Papst`en skal dytte mer en nok luft, så varmen blir vel ikke noe problem. Er vel sikkert noen garva barebone-fans på forumet som har gjort denne modden?

Ellers har jeg lest at Shuttle har smekka sammen en ny PSU som heter PS40. Er 250W og visstnok MYE mer stillegående enn foregående modeller. Blir nok en stund til vi for denne i Norge dog ;)

Happy tweakin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...