Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med nettverket

Anbefalte innlegg

Har et nettverk med switch mellom en maskin med xp og en med win98.

På maskinen med win98 kan man gå inn på xp maskinen, men xp maskinen ser bare seg selv i nettverket.

Noen som vet hva som gjør dette?

-Og hvordan får man best ytelse på linja. Ved å sette innstillinga til Full duplex 100Mbit eller auto?

-Takker på forhånd for svar!! :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

-Og hvordan får man best ytelse på linja. Ved å sette innstillinga til Full duplex 100Mbit eller auto?

Du får best ytelse ved å sette på Dull duplex 100Mbit

Hvis det bare er to maskiner i nettverket dit så hadde det gått fortere med hub enn med en switsj, men da kunne du selsagt oxo brukt en krysset tp

Lenke til kommentar

har ikke peiling på om dette vi virke men,

en eller annen plass i xp kan du lage en diskett som du gjør ettellerannet med i 98 så skulle det virke.

mer spesifikt tror jeg det heter noe som "set up small home nettwork" sitter nå hjemme på win95 så jeg får ikke skjekket.

tror det finnes på my nettwork places eller noe slikt.

Dersom dette hjalp deg er jeg forundret.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 01:27, Nasams skrev:

På maskinen med win98 kan man gå inn på xp maskinen, men xp maskinen ser bare seg selv i nettverket.

Tror du må ha på deling av filer og skriver greiene i Win98 eller så ser ikke XP makina di den, sjekk om du har det på!

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-27 01:27, Nasams skrev:

-Takker på forhånd for svar!! :smile:

Det er viktig av man enabler NetBIOS over TCP-IP protokollen. NetBIOS gjør at nettverkortene i maskinene forteller "hvem de er" over TCP-IP protokollen i såkalte broadcastmeldinger til alle nettverkskortene på LAN. Se under TCP-IP protokollen og se om du finner noe som har med NetBios å gjøre.

Lenke til kommentar

Har samme problem som han over. Det hjelper IKKE å dele stasjoner i XP.

Funker ikke fordet!

Jeg har kontakt mellom maskinene, men XP maskinen vil ikke lese fra W98. Har også forsøkt å sette opp nettverk med veiviser og XP cd, men det lager bare mer bøll.

NETbios er det jeg mistenker, er (på min pc hvertfall) ikke villig til å la seg slå på. XP har vel heller ikke støtte for netbios?

Lenke til kommentar

-Glemte å si øverst at xp maskina har kontakt med switchen, hvis dette skulle ha noe å si for hva problemet kan være.

Hmmm......, får prøve å rote litt rundt i netbios på

xp maskina. Vet den er oppe og går på den med win98.

[ Denne Melding var redigert av: Nasams på 2002-02-27 09:29 ]

Lenke til kommentar

Takker for svar. :smile:

Det funket når jeg aktiverte NETBEUI på TCP/IP'en var det vell.

Men jeg har noen spørsmål til:

1. Vil egendefinert ip adresse ha noe å si for internett sin del? Skal få adsl fra NGT.

2. Å se hvem som er i nettverket og å gå inn på de maskinene som er der går fryktelig tregt på xp maskina. Er det noe man kan stille på her??

På win98 går alt som det suser.

[ Denne Melding var redigert av: Nasams på 2002-02-28 09:13 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...