Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Kommer ikke forbi "acer" logoen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ta ut harddisken og se om du kommer lenger.

Er det ingen annen måte?

Kan sikkert ramse opp et par tips:

1. Restart PC og prøv på nytt.

2. Slå av PC, koble vekk alt av tilkoblet utstyr (mus, tastatur, usb, sd-card external hdd osv) og prøv igjen

3. Trykk på F2, F10, F12, usikker hva det er på Acer, men kom deg inn på BIOS. Tilbakestill BIOS og save, start maskinen på nytt og prøv igjen. (eller sjekk boot priority)

4. Slå av PC, ta av batteriet, hold av/på knappen inne i 30sek og koble til batteriet og prøv igjen.

5. Spør om mer hjelp ^^ Fra her blir det mer avansert, worst case scenario, reinstall av windows, selvom det er ingenting nå for tiden, hefter ikke om du har installasjonsmedia på plass.

Lenke til kommentar

Er det ingen annen måte?

2. Slå av PC, koble vekk alt av tilkoblet utstyr (mus, tastatur, usb, sd-card external hdd osv) og prøv igjen

3. Trykk på F2, F10, F12, usikker hva det er på Acer, men kom deg inn på BIOS. Tilbakestill BIOS og save, start maskinen på nytt og prøv igjen. (eller sjekk boot priority)

4. Slå av PC, ta av batteriet, hold av/på knappen inne i 30sek og koble til batteriet og prøv igjen.

5. Spør om mer hjelp ^^ Fra her blir det mer avansert, worst case scenario, reinstall av windows, selvom det er ingenting nå for tiden, hefter ikke om du har installasjonsmedia på plass.

Da har jeg gjort alt det, kom vidare når jeg tok vekk harddisken, men ingenting annet gjor noe. når jeg tok ut harddisken kommer det opp "No Bootable Device, Hti any key" og når ej trykke på "any key" så kommer opp "boot manager" (bilde)
Lenke til kommentar

Er det ingen annen måte?

kommer ikke inn på BIOS
Lenke til kommentar

Og derfor kan den ikke være defekt?

Forsøk å sette i den gamle harddisken, da. Se om det hjelper.

Harddisken er helt ny, ikke en uke gammel engang, dataen funket helt fint med windows 8. Å windows 10 ble lastet ned fra microsoft sin side.
Lenke til kommentar

Tror ikke HDD i seg selv er ødelagt men noe har gått galt med oppgradering fra win7/8 til win10.

Prøv for the "lols" å holde inne ALT + F10 når du ser på Acer logoen, HVIS den forsvinner så slipp og trykk alt + f10 samtidig par ganger.

Funka ikkje
Lenke til kommentar

Har du en gammelmaskin eller den gamle harddisken som du kan prøve å sette inn å se hva som skjer?

Kan du ha endret boot mode etter du har oppgradert til windows 10? Hvis den har installert i Legacy mode og blitt skiftet til UEFI så vil da ikke gå an å boote. Eller omvent.

Endret av sprintball96
Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet mange ganger, jeg har fucket til noe også har boot mediaet blitt korrupt. Innstaller en bootbar usb minnepinne, plugg i pcn. Også vil den da boote ifra denne da den ikke klarer å boote ifra HDD/SSD. Innstaller deretter windows på normal måte

Det funker ihvertfall hos meg :)

okay, skal prøve dette. men hvordan installerer jeg en bootbar usb minnepinne?
Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet mange ganger, jeg har fucket til noe også har boot mediaet blitt korrupt. Innstaller en bootbar usb minnepinne, plugg i pcn. Også vil den da boote ifra denne da den ikke klarer å boote ifra HDD/SSD. Innstaller deretter windows på normal måte

Det funker ihvertfall hos meg :)

okay, skal prøve dette. men hvordan installerer jeg en bootbar usb minnepinne?

"Last ned verktøyet nå"

Når du har bootet ifra minnepinnen, velg avansert innstallering av windows, også sletter du alle partisjonene på harddisken :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...