eSik Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Har flere hundre bilder på pcen min i 1600x1200 og ønsker å skalere de ned til 800x600 eller 640x480 for publisering på nettet. Dette tar årtusner ved å resize hver bilde manuelt. Finnes det programmer for å gjøre dette i en jafs? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 mener photoshop har denne muligheten under automate Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 det beste freeware-programmet etter min mening, IrfanView, gjør det. last ned programmet og pluginspakken: http://www.irfanview.com/ Lenke til kommentar
Jove Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 For dem som har Windows XP : Last ned Image Resizer på denne siden. Da kommer det opp et ekstra valg når en høyreklikker på et bilde i utforsker/min datamaskin. Der er både faste og valgfri størrelse. Marker mange bilder på en gang, og høyreklikk. Raskt og greit! mvh Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 For dem som har Windows XP : Last ned Image Resizer på denne siden. Da kommer det opp et ekstra valg når en høyreklikker på et bilde i utforsker/min datamaskin. Der er både faste og valgfri størrelse. Marker mange bilder på en gang, og høyreklikk. Raskt og greit! mvh har man avanserte funksjoner der? og kan man velge resample for bedre kvalitet? Lenke til kommentar
schloemi Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 acdsee www.acdsee.com ... marker alle bilder og trykk ønsket størrelse... funker også for rotasjon, og andre hyppig brukte komandoer... Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg bruker også Image Resizer som Jove, men skal teste ACDsee sin da jeg buker dette programmet til bildefremvisning. Bra og billig program. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 For dem som har Windows XP : Last ned Image Resizer på denne siden. Da kommer det opp et ekstra valg når en høyreklikker på et bilde i utforsker/min datamaskin. Der er både faste og valgfri størrelse. Marker mange bilder på en gang, og høyreklikk. Raskt og greit! mvh har man avanserte funksjoner der? og kan man velge resample for bedre kvalitet? Ikke avanserte funksjoner nei. Bare enkelt og greit lage bilder større/mindre. Kan velge f.eks om det skal lages kopier, eller forandre orginalene. Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Om du har PhotoShop er det bare å lage en action for dette. Da kan du i tillegg justere alle bildene eller legge til et vannmerke eller whatever. Meget grei funksjon til akkurat det du spør om. I tillegg blir seff originalene beholdt i original størrelse og de nye resiza bildene blir lagra i en ny mappe du spesifiserer. Veldig enkelt og veldig greit. EDIT: 2xleif Endret 4. desember 2003 av PoleCat Lenke til kommentar
fisherman Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Bruker dette programmet, og er meget fornøyd. Tar ett og ett bilde eller hele mappen. bare velg oppløsning du vil ha. http://bluefive.pair.com/pixresizer.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå