Gå til innhold

Prissetting for salg: gtx 680, 128 gb ssd, i7-3820

Anbefalte innlegg

Hovedkort: ASUS P9X79 LE, Socket-2011

CPU: i7-3820
GPU: gtx 680 2gb
Minne: Kingston dd3 1600 mhz 16 gb

SSD: samsung 830 128 gb
PSU: Silver Power 750w

Kjøpt sensommeren 2012. Er det mulig å selge noe sånt for annet enn småpenger? Vurderer å heller gi den bort til noen i familien når jeg skaffer meg ny.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

5000-6000 kr kanskje? Hvis du er heldig.

Da cpuen vil folk helst ha 6-8 kjerner, og skjermkortet\SSD er ganske utdatert.

Den er ikke oppgradert siden jeg kjøpte den i Aug '12 og den er brukt veldig mye til gaming. Umiddelbart synes jeg 6000 høres veldig mye ut. Tenkte kanskje sånn 2000 og da kan jeg jo gi den bort til noen i familien som trenger den.

Lenke til kommentar

Er nok verdt over 2000 kr.

Husk du har 5 års reklamasjonsrett så du har til august 2017. Hvis du har kjøpt det i en butikk f.eks komplett.

Har du kjøpt det i mindre kjent butikk som har gått konkurs er det kanskje vanskeligere å selge. Eller mangler kvittering. Har du overklokket kan det også trekke på pris. Særlig hvis du vet cpuen er degradert.

Nå satt jeg en pris du maksimalt kan få eller ta det som utganspunkt, du kan tilatte pruting ved lavere etterspørsel.

Men tror kanskje 4000-5000 er kanskje mere fornuftig.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

5000-6000 kr kanskje? Hvis du er heldig.

Da cpuen vil folk helst ha 6-8 kjerner, og skjermkortet\SSD er ganske utdatert.

"Folk" vil vel aller helst ha enda flere kjerner, men intelkunder flest kjøper vel faktisk for det meste prosessorer med opptil fire kjerner. LGA2011/2011-3 er entusiastsocket som det store flertallet ikke kjøper.

6000 høres mye ut, men det er nok ikke fullstendig urealistisk. Snakker vi komplett maskin her, eller mangler den kabinett?

Jeg ville nok slått til på HBO 4k.

• Liker 3
Lenke til kommentar

"Folk" vil vel aller helst ha enda flere kjerner, men intelkunder flest kjøper vel faktisk for det meste prosessorer med opptil fire kjerner. LGA2011/2011-3 er entusiastsocket som det store flertallet ikke kjøper.

Det er helt klart behov\pris som er årsaken da de fleste som kjøper LGA 115x spiller eller kun jobber med lett videoredigering\photo redigering samtidig trekker sokkel 2011 mere strøm.

Jeg kunne fint kjøpt sokkel 2011 i dag, men hadde nok foretrekket 6 kjerne cpu iså fall gjerne som var lite overklokket og med kvittering. Men vet det ofte er vanskelig å kjøpe brukt. Da det skjeldent er å finne til fornuftig pris, derfor mener jeg man kan prise litt stiv pris i utgangspuktet og fremdeles få solgt. Men ja markedet er litt vanskelig å kjenne enkelte folk gidder ikke å prøve å prute en gang.

Selger trådstarter alt til mellom 2000-4000 kr kan han tape litt på det.

Tror det er mulig å prise litt høyere og fremdeles få solgt. Men enkelte pc deler kan være tungsolgt særlig skjermkort\SSD vil jeg tro. Kanskje cpu også.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedkort: ASUS P9X79 LE, Socket-2011

CPU: i7-3820

GPU: gtx 680 2gb

Minne: Kingston dd3 1600 mhz 16 gb

SSD: samsung 830 128 gb

PSU: Silver Power 750w

Kjøpt sensommeren 2012. Er det mulig å selge noe sånt for annet enn småpenger? Vurderer å heller gi den bort til noen i familien når jeg skaffer meg ny.

2 000kr for dette er et røverkjøp.

Eg ville ha byttet ut skjermkortet med et brukt GTX 970 eller GTX 980 til ca 1500kr, og fått en PC som kan spille BF1 på Ultra i 1080p.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...