Kahuna Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det bildet ser kjent ut.. Hvis jeg ikke husker helt feil så ble trafoen til et kjøpesenter slått ut av en oversvømmelse, aggregatet på bildet ble satt opp for å gi strøm til en butikk. Leafen på bildet tilhører en som jobber og lader der til vanlig. En god løsning på et akutt problem, hvis alternativet var å holde seg hjemme fra jobb. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det stemmer det. Jeg har sett flere steder folk som spør om de kan lade elbiler med aggregat, noe som viser at vi er ikke helt i boks med ladinga enda. Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 (endret) Det stemmer det. Jeg har sett flere steder folk som spør om de kan lade elbiler med aggregat, noe som viser at vi er ikke helt i boks med ladinga enda.Kvifor trur du det? Eg òg lurte på om eg kunne lade frå aggregat før eg kjøpte elbil, men eg har då aldri brukt det eller hatt bruk for det, og eg kan ikkje tenkje meg at eg nokon gong får bruk for det. Det viser seg at straum er ganske lett tilgjengeleg her i landet. Eg har ein lang 2,5 mm² skøyteledning i bilen. Den får halde som "reservekanne". Endret 29. oktober 2016 av Sturle S Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det stemmer det. Jeg har sett flere steder folk som spør om de kan lade elbiler med aggregat, noe som viser at vi er ikke helt i boks med ladinga enda. Hvor i alle dager har du sett dette? Aldri sett noen lade fra aggregat foruten det bildet som gikk i media. Rar ting å komme over. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Det stemmer det. Jeg har sett flere steder folk som spør om de kan lade elbiler med aggregat, noe som viser at vi er ikke helt i boks med ladinga enda. Hvor i alle dager har du sett dette? Aldri sett noen lade fra aggregat foruten det bildet som gikk i media. Rar ting å komme over. Mange av de som spurte ville ha aggregat så de kunne lade på hytta. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Mange av de som spurte ville ha aggregat så de kunne lade på hytta. aha slik ja, jeg trodde de hadde kommet på en bygge plass eller andre plasser hvor de har aggregat for å låne. Men det er jo en grei sak, noen har ikke tilgang på strøm på hyttene sine, evt for lite inntak og da er det jo greit å ha ett aggregat stående. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Høres ikke lukrativt ut i det hele tatt med mindre bilen minst takler 50 mil langkjøring om vinteren. Forresten, noen som vet hvor mange ladestasjoner det er i finnmark langs E6 og i Nord Finland. Du kan ha litt å gå på så du har mulighet til å stoppe på en ladestasjon det ikke er så mye kø. Uansett vil det være langt flere ladestasjoner i fremtiden. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Faktisk blei jeg positivt overasket over at det var såpass mange ladestasjoner i finnmark og nord finland. Lenke til kommentar
Superprofessor X Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 la oss kalle det for 150Kw lader istedenfor ultrahurtiglader... Så blir alt mye enklere.. x-D Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 Blir jo mye morsommere når en omsider får ultragigakillroymegaduperhurtigladere. 1 Lenke til kommentar
941AWEF0 Skrevet 29. oktober 2016 Del Skrevet 29. oktober 2016 [selv om man fikk 1000 mil på 1 minutt ville det vært folk som foretrekker fossilbiler på grunn av grom lyd, "gode" vibrasjoner, eller fordi de liker utseendet på en spesiell modell eller andre årsaker. Du "undervurderer" den menneskelige psyken her. Når lyden av en bensinmotor etterhvert vil bli assosiert med uren/giftig eksosgass, og folk begynnner å sette pris på mer stillhet, vil duren av bensinmotoren , dieselmotoren gidder jeg ikke å nevne , oppfattes som plagsom.Mennesker påvirkes også av hva som anses som moderne og fremtidsrettet, og vil også av den grunn begynne å mislike bensinmotoren. Vent og se.....det skjer fort... Lenke til kommentar
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 (endret) Det hørtes veldig lite ut med 300km på 20 min. Klarer den 350kw så burde man få 30 mil på 5-10 minutter. Problemet er størrelsen på batteriene vi har i dag, man får ikke 350kW konstant, tipper det første minuttet så vill det synke som en sten. Her er en oversikt fra Tesla sine ladere: Ja, hurtiglading er jo døden for batterier etter hvert som motstanden øker. Men eg ser ikke helt problemet, dei fleste har jo to biler. Man kobler bilhengeren med el-bilen på atti bensinbilen når man skal på hytta eller langtur. Når man er ner nok til at el-bilen klarer resten er det bare å flytte over i den. Rosinen i pølsen er jo at kjerringa kan sitte i el - bilen hele turen. Endret 31. oktober 2016 av Halvor Sølvberg- the MOV Lenke til kommentar
Sturle S Skrevet 31. oktober 2016 Del Skrevet 31. oktober 2016 Men eg ser ikke helt problemet, dei fleste har jo to biler. Man kobler bilhengeren med el-bilen på atti bensinbilen når man skal på hytta eller langtur. Når man er ner nok til at el-bilen klarer resten er det bare å flytte over i den. Apropos det – kjappaste hurtiglading av Tesla du kan få til utanom superlading, er sleping etter ein annan bil. Er den andre bilen kraftig nok, kan du regenerere 75 kW. Etter fem minutt rask tauing, har bilen straum til å køyre tre mil for eiga maskin. :-) Spesielt energieffektivt er det derimot ikkje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå