g0b Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) hei, har akkurat kjøpt meg en samsung e700 som jeg fikk i posten i dag. Jeg satte i sim-kort ladet den opp osv. problemet er at jeg ikke får ringt til , på displayet står det "leter" som i at den leter etter teleoperatør.. Jeg bestilte netcom youngtalk med videreføring av nummeret mitt, kommer det til å funke i dag mon tro? hva skjer med det gamle simkortet mitt? Endret 28. november 2003 av g0b Lenke til kommentar
pologutt Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 (endret) Høres litt merkelig ut. Porterte du nummeret fra annen operatør (hvilken?), eller hadde du netcom fra før? Kan hende oppgraderingen av abonnementet har krasjet. Prøv med et annet sim-kort. Viss feilen ikke er der da, bør du ringe netcom og fortelle dem om problemet. Jeg bare lurer: Var det du som bestilte på telebutikken.no? Fikk du den på døra, eller måtte du hente den selv? Hvor lang tid tok det? Hva var prisen? Endret 28. november 2003 av pologutt Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 har opplevd at det tar over en uke før videreføringen funker. (bare for å sette litt perspektiv på det hele) Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 hei,har akkurat kjøpt meg en samsung e700 som jeg fikk i posten i dag. Jeg satte i sim-kort ladet den opp osv. problemet er at jeg ikke får ringt til , på displayet står det "leter" som i at den leter etter teleoperatør.. Jeg bestilte netcom youngtalk med videreføring av nummeret mitt, kommer det til å funke i dag mon tro? hva skjer med det gamle simkortet mitt? du skriver at du VIDEREFØRER nummertet... derfor kan det hende at de ikke har fått ordnet alle papirene med din gamle opperatør.... skjekk opp dette! det kan ta 2-3-4 dager... Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 hmm, jeg hadde telenor kontant, og skal ta nummerportering til netcom youngtalk. Det står på noen papierer jeg fikk med at de har mottatt ordre for portering for mitt gsm nummer og at jeg vil bli kontaktet via sms når porteringen er fullført. Så da regner jeg med at det blir en ordning på det, men noen som veit hvor lang tid dette pleier å ta? Jeg som bestilte fra telebutikken ja, den lå i postkassen da jeg kom hjem i dag det gikk fort for den ble sendt i går. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 som jeg sa 3-4-5 dager.... Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 hmm, jaja.. er ikke noe å gjøre med det uansett, så da er det bare å vente da Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 har en følelse at telebutikken prioriterer butikk kundene... en venn kjøpte en t610 og videreførte nummeret hos en annen opperatør... tok 4 dager... jeg kjøpte 6600 og da tok det 2 dager å videreføre nummeret... men det har sikkert noe med pågangen også å gjøre Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 tror faktisk det er netcom og telenor det står på, tror ikke telenor prioriterer å miste kundene sine kan hende jeg tar feil! Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Til meg tok dette 4 uker... De mistet noen papirer osv. Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 Til meg tok dette 4 uker... De mistet noen papirer osv. herre jesus.. ja da er det lov å være irritert da Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 Til meg tok dette 4 uker... De mistet noen papirer osv. 4 uker...? nå tuller du! Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 når folk sier at det tar lang tid å gjøre dette. Mener de papirarbeidet før du får simkortet og telefonen, eller etter at du har fått alt det? Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 nei, det er arbeidet med å videreføre nummeret som er tidskrevende... hvis du kjøper et spleisa nytt simkort med nytt nummer kan du bruke den nesten etter 5 min! Lenke til kommentar
jevne Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 er dette forskjellig fra butikk til butikk? jeg bestilte min e700 fra siba.no for tre dager siden. ennå ikke fått den. jeg viderefører ab til netcom talk. dårlig hvis det tar én uke å levere og deretter én uke for å bruke telefonen. g0b: fornøyd med telefonen? får du gjort alt annet med den? unntatt og ringe...høres kanskje rart ut, men jeg må spørre. utrolig spent på e700!! Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 viderefører du abbenomanget? da tar det 0 dager (mao. den er "startklar") det er bare når du skifter abbenomang til en annen opperatør men vil beholde nummeret at det tar lang tid Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 er dette forskjellig fra butikk til butikk? jeg bestilte min e700 fra siba.no for tre dager siden. ennå ikke fått den. jeg viderefører ab til netcom talk. dårlig hvis det tar én uke å levere og deretter én uke for å bruke telefonen. g0b: fornøyd med telefonen? får du gjort alt annet med den? unntatt og ringe...høres kanskje rart ut, men jeg må spørre. utrolig spent på e700!! jeg er fornøyd med telefonen ja, alt funker kamera, java.. you name it alt unntatt å ringe og sende meldinger da. Jeg vil i hvertfall anbefale denne telefonen, men vi har jo alle delte meninger. remerser: Hmm, jeg bestilte netcom youngtalk med nummerportering som det heter på telebutikken. Jeg går fra telenor kontant til netcom youngtalk og skal etter planen beholde nummeret mitt. Lenke til kommentar
whaley Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 En liten oppklaring.. Å videreføre eksisterende nummer hos en operatør er vanligvis gjort på dagen... dvs, du har eksisterende nr hos netcom, og viderefører med kjøp av ny telefon med netcom. Å skifte nummer mellom to operatører tar min 7 dager, dette da operatørene er pålagt dette. Forsinkelser utover disse 7 dagene kan være f.eks helg eller helligdager.. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 28. november 2003 Del Skrevet 28. november 2003 rart da at jeg fikk det på 2 dager, og en venn på 4.... Lenke til kommentar
g0b Skrevet 28. november 2003 Forfatter Del Skrevet 28. november 2003 ringte til netcom likesågodt jeg.. telefonen er klar til bruk 6.desember.. jaja, da ble det enda mer venting da! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå