Emancipate Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg får ikke lyd på Windows 10. Jeg hadde lyd, men så forsvant den. Jeg har reinnstallert driver, men jeg får ikke lyd. Hovedkort er MSI H87I AC. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 Ok, så jeg satte kontakten i et annet hull, og så ble det lyd. Det som er så rart, er at det har funket på linux med kontakten i det hullet. Og når lyden forsvant på Windows, så forsvant den mens jeg hørte på, kom tilbake når jeg restartet, men forsvant til slutt for godt. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Har du prøvd "restore" til et tidligere tidspunkt for å se om lyden kommer tilbake. Jeg har samme problem med min HTPC, men det løser seg etter en omstart eller to hos meg. Hos meg gjelder det lyd via HDMI. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Mange hovedkort har minijack-utganger for 'surround sound', så i tillegg til den 'grønne' jacken for front-høyttalerne er det gjerne en svart en for 'rear speakers'. Ulike 'lydkontrollpaneler' fra bl.a. Realtek prøver ofte så godt de kan å auto-detektere hvor høyttalere er plugget inn, så det kan jo være at denne automatikken sliter/slet litt. Eller noe. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 26. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2016 Jeg har to grønne kontakter. Jeg hadde pluggen i den ene, men den skulle tydeligvis i den andre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 I følge bilde på MSI's webside skal det være en grønn (lysegrønn) minijack, plassert mellom en lyserød og en lyseblå. Ved siden av befinner det seg en grå, en orange, og en svart minijack. Det er en fordel med godt lys når man fomler i dette området. (Snakker av erfaring.) Fargekodene er forklart her: http://www.hobby-hour.com/electronics/sound-card-color-code.php [ Uansett, dette besøket hos MSI har gjort at jeg er nesten 100% sikker på at jeg har samme kort montert i et mini-ITX-kabinett hjemme. Jeg hadde delene liggende, og skrudde PC'en sammen i en fei og installerte Windows 10 på den like før ett-årsfristen for gratis oppgradering gikk ut. Siden har jeg ikke rørt den. Jeg husker ikke om jeg sjekket lyden, men det får jeg vel svaret på når jeg tar den fram igjen.] Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Nå har jeg et annet problem med lyden. Det kommer et lite pop på starten eller slutten av hver lyd som spilles av. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. januar 2017 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2017 Jeg har rebootet, installert driver, avinstallert driver, osv... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2017 Del Skrevet 2. januar 2017 Er det samme driver, eller en annen (nyere/eldre) versjon? Jeg antar at 'støyen' er der uansett hvilket lydavspillingsprogram som brukes? Lenke til kommentar
Khrathrox Skrevet 6. januar 2017 Del Skrevet 6. januar 2017 Prøvd å laste ned nye drivere fra MSI? http://download.msi.com/dvr_exe/realtek_hd_audio.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå