0slo Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Poenget mitt er at vi allerede bruker alt for mye tid på like "smarte" enheter som egentlig gjør oss dumme. Jeg ønsker å slippe fri fra mobiltelefonen, ikke få den på armen Så ikke kjøp en da. 1 Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Bare spør Ellen Degeneres: "So excited for the Apple Watch. For centuries, we’ve checked the time by looking at our phones. Having it on your wrist? Genius." Hun bør heller holde seg til Rolex Daytonaen sin... Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Hva skal du med smartklokker til 6.000 når er treningsarmbånd til 1000 kr har alt du trenger (inkl varsel fra mobilen og mulighet til å lese SMS og e-post på klokka)? En mobil til 1.500-3.000 har stort sett samme funksjoner som en mobil til 7.000 også. Men det handler ikke om hva den gjør, men hvor godt den utfører de funksjonene - og hvordan det oppleves. Du glemte det viktigste, og det er showoff-faktoren. Samme grunn som at folk som bare ringer og sender SMS kjøper seg mobil til 7000. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Jeg synes fortsatt smartklokkene er for tjukke og klumpete, og batteritiden er heller ikke imponerende. På toppen av dette har den opplevde prisen doblet seg med den økende dollarprisen. Da Moto 360 fortsatt var current gen, var prisen fin på halvannet tusen, i november 2015 kostet den 1.111,- på tilbud. Nå koster samme klokka 2.899,- eller 2.347,- for metall-versjonen. 2. generasjon fra 2.490,-. De runde konkurrentene ligger stort sett på 3000 og oppover. Jeg vil fortsatt ha smartklokker, men før det blir slankere og mer i min prisklasse, bruker jeg heller pengene på noe annet jeg også vil ha. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Poenget mitt er at vi allerede bruker alt for mye tid på like "smarte" enheter som egentlig gjør oss dumme. Jeg ønsker å slippe fri fra mobiltelefonen, ikke få den på armen Så ikke kjøp en da. Har ikke tenkt å gjøre det heller Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Selvfølgelig er det bråbrems i salget av smartklokker. De smarteste har aldri falt for å kjøpe noen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Med smarttelefonene klarte bransjen å samle telefon, kalkulator, walkman, videospiller, kamera og mye mer i én enhet. Og takk for det! Da ble det liksom litt feil å tro at vi orket å bære med oss enda en enhet på tur. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Tja, en enhet som gjør at mobilen kan ligge i fred i lomma er ikke meg i mot. Klokka har et mer tilgjengelig grensesnitt, så den er bedre på minst én ting. Og inntil videre krever de fleste mobiler en særdeles aktiv handling hvis man skal se på klokka eller se om man har en notifikasjon, noe som også gjøres bedre på klokka. Hvis man derimot går rundt og bærer på enheten, så mister man mye av fordelen. Men da bruker man en klokke feil. Den skal festes rundt håndleddet. Lenke til kommentar
L7TG56RJ Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Ourtime A01: Armbåndsur (= selvstendig telefon) med innebygget mikrofon, høytaler, 3G, simkort, pulsmåler, GPS, kamera, android og batteri som varer noen dager kjøpt for ca 700 kr fra KIna :-). Fungerer fint ! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Jeg fant ikke A01 modellen i farta, kanskje du tenker på X01S modellen? (videotest) Den ser langt bedre ut enn tidligere telefonklokker jeg har sett. Absolutt interessant. Dette begynner helt klart å ligne på noe selv om den ikke passer 100% mine ønsker. Jeg skal se om jeg finner en der de har slanket bort kameraet, GPS og erstattet skjermen med e-ink skjerm (bedre batteritid) og en bedre prosessor (helst Cortex-A35-basert og 14nm eller bedre) for bedre ytelse og lengre batteritid. Endret 28. oktober 2016 av Simen1 Lenke til kommentar
MrL Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Hva skal du med smartklokker til 6.000 når er treningsarmbånd til 1000 kr har alt du trenger (inkl varsel fra mobilen og mulighet til å lese SMS og e-post på klokka)? En mobil til 1.500-3.000 har stort sett samme funksjoner som en mobil til 7.000 også. Men det handler ikke om hva den gjør, men hvor godt den utfører de funksjonene - og hvordan det oppleves. Du glemte det viktigste, og det er showoff-faktoren. Samme grunn som at folk som bare ringer og sender SMS kjøper seg mobil til 7000. Det er sikkert noen som kjøper for showoff, men de fleste benytter telefonen til litt mer enn bare SMS og telefon. Mobilen er kanskje den mest brukte enheten mennesket har i dag, tar man den summen og deler på antall sekunder man benytter den på 1 år kontra alt mulig annet dritt man kjøper, er det for de fleste faktisk ganske lett å rettferdiggjøre de 7.000. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå