mrdalesen Skrevet 26. oktober 2016 Del Skrevet 26. oktober 2016 Hei folkens, har bare tre vifter i kabinettet mitt: cpu vifta, en vifte foran i kabinettet og en vifte bak i kbinettet. På hovedkortet mitt asus z170m plus (matx), er det tre viftetilkoblinger CPU_FAN, CHA_FAN 1 og CHA_FAN 2. På pwm-huben er det tilboblet i en kabel som sier at den skal kobles til CPU_FAN, men der er jo cpu kjølern. Prøvde å koble den til CHA_FAN 1. Da funket ingen av viftene koblet til PWM-huben. Alle viftene virker akkurat nå, prossessor og hovedkort makser på 50c ved flere timer gaming, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å ha flere vifter. Noen som vet hvor PWM-huben skal? Lenke til kommentar
Blåbjørn Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 (endret) Hei folkens, har bare tre vifter i kabinettet mitt: cpu vifta, en vifte foran i kabinettet og en vifte bak i kbinettet. På hovedkortet mitt asus z170m plus (matx), er det tre viftetilkoblinger CPU_FAN, CHA_FAN 1 og CHA_FAN 2. På pwm-huben er det tilboblet i en kabel som sier at den skal kobles til CPU_FAN, men der er jo cpu kjølern. Prøvde å koble den til CHA_FAN 1. Da funket ingen av viftene koblet til PWM-huben. Alle viftene virker akkurat nå, prossessor og hovedkort makser på 50c ved flere timer gaming, men jeg vil fortsatt ha muligheten til å ha flere vifter. Noen som vet hvor PWM-huben skal? hva slags software bruker du? Har bare erfaring med speedfan. Endret 23. november 2016 av Blåbjørn Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 23. november 2016 Del Skrevet 23. november 2016 Hva er det du prøver å oppnå her?PWM huben har ingen funksjon annet en å gi deg flere fan headers å koble til om den ikke er koblet til en PWM-header. Du har jo nok headers til alle viftene dine fra før (4 headers og 3 vifter). Hva sier manualen til hovedkortet ditt om fan headerne, hvilke av dem støtter PWM? Hvilken PWM-hub er det du bruker og hva sier manualen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå