Gå til innhold

Klar for høyrisiko: Denne panservognen er utstyrt for å utløse bomber

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, da må altså utløser vere 2 meter lenger fremme en stridsvogn for ikke å vere bortkastet matriell.

Vet man ikke retningen på kjøring vil man trenge to-trins utløser.

Her er en kjekk sak der kan muliggjere prevangtiv minelegging og utlevering av "handgranater":

http://www.tu.no/artikler/de-skal-forandre-verden-med-sensorer-som-varer-15-ar-uten-batteribytte/358627

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Bare å legge inn forsinkelse eller som Halvor sier, utløser som er plassert noen meter unna bomben.

Elektronikk i dag er såpass billig, så bør være en smal sak å tilpasse seg ny panservogn teknologi, selv på "gutterommet" til motstandsstyrken...

Men da må du jo vite på forhånd hvilken fart den kjører med... hvis man da legger inn forsinkelse på sine mine kan jeg jo bare kjøre fort over og de detonerer bak meg...

Lenke til kommentar

Bare å legge inn forsinkelse eller som Halvor sier, utløser som er plassert noen meter unna bomben.

Elektronikk i dag er såpass billig, så bør være en smal sak å tilpasse seg ny panservogn teknologi, selv på "gutterommet" til motstandsstyrken...

Da kan man jo likegodt si at det ikke er vits i å beskytte seg i det hele tatt, siden en fiende alltid kan omgå beskyttelsen. Dette systemet vil jo virke mot de fleste eksisterende miner i jorden, og eksisterende stockpiles av stridsvognminer rundt om i verden.

Lenke til kommentar

For en tid tilbake komenterte eg på en svensk nettside; " hva skal Putin med 9 millioner svensker ? "

Angrip Putin Norge, ja da vil alle 3 hangarskip bli stoppet av hydrogenbomber i atlanteren. Minelegging, god trening av sovende celler / heimevernet, + skjulte depoer er enkleste løsning.

Skjønner godt at infanteriet liker å kjøre tangs !

Russland ( eller Kina) har ingen interesse av å angripe hverke norske eller svenske landområder. - Hvis ikke USA oppretter militære installasjoner her/der som potensielt angrepsted mot Russland. ( Som de prøver i Ukraina.)

Vi bør se på hvilke regimer som bygger militære innstallasjoner rundt omkring i verden , og angriper og destabiliserer nasjon etter nasjon.

Og vi bør velge allierte som ikke planlegger verdenskrig.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For en tid tilbake komenterte eg på en svensk nettside; " hva skal Putin med 9 millioner svensker ? "

Angrip Putin Norge, ja da vil alle 3 hangarskip bli stoppet av hydrogenbomber i atlanteren. Minelegging, god trening av sovende celler / heimevernet, + skjulte depoer er enkleste løsning.

Skjønner godt at infanteriet liker å kjøre tangs !

Russland ( eller Kina) har ingen interesse av å angripe hverke norske eller svenske landområder. - Hvis ikke USA oppretter militære installasjoner her/der som potensielt angrepsted mot Russland. ( Som de prøver i Ukraina.)

Vi bør se på hvilke regimer som bygger militære innstallasjoner rundt omkring i verden , og angriper og destabiliserer nasjon etter nasjon.

Og vi bør velge allierte som ikke planlegger verdenskrig.

Svartehavsflåten er en del av Russernes stabiliserendes styrke, det kan det ikke vere tvil om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...